Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Kristallen den fina (trad.) med Alatar på piano

(1/6) > >>

Roffe H:
En gammal folkvisa från Skattungbyn i Dalarna som jag tolkar på mitt sätt med saxen. Ingen upphovsman, vilket är vanligt med riktigt gamla folkvisor. Den räknas därmed som tradvisa. Tycker nog att den kan anses som färdig nu efter Alatars inträde, vilket han gjort med bravur. Så roligt! Denna gång fick han lite mer utrymme. Han är bra ”Jan Johanssonsk” tycker jag.  Sparsamt kanonkomp och härligt solo, klart som kristall. Tack Alatar för att du höjde låten så många snäpp. Tror nästan att du är på väg att bli lite jazzfrälst?  :D
/Roffe H

Jocke:
Snyggt, snyggt, snyggt! :)

Tycker det är härligt att höra sådan här gles och modig musik. Jag och många med mig lassar på med en massa dubb och effekter som döljer detaljerna...^^ Snygg sax och snyggt piano - men... ni synkoperar båda och före ung 76 när riden kommer in har jag lite svårt att följa takten och det flyter ihop lite för mig... markera mer eller höj drumsen eller vad som nu kan behövas så blir det toppen! :)

cykeln:
Snygg, vilsam tolkning av denna fina klassiska låt.
Eftersom jag bor en dryg mil från nämnda by så lyssnar jag med ett vakande öra  :)
Visst är det lite Jan J - känsla över det hela
Bra spelat, sparsmakat och med känsla.
Kanske att pianot kunde var lite softare - men det är en bagg

Tänk att en riktigt bra låt passar i olika kläder

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 11.04.2013, 23:40:52 ---Snyggt, snyggt, snyggt! :)

Tycker det är härligt att höra sådan här gles och modig musik. Jag och många med mig lassar på med en massa dubb och effekter som döljer detaljerna...^^ Snygg sax och snyggt piano - men... ni synkoperar båda och före ung 76 när riden kommer in har jag lite svårt att följa takten och det flyter ihop lite för mig... markera mer eller höj drumsen eller vad som nu kan behövas så blir det toppen! :)

--- Slut citat ---

Ska titta på detta, om det går att greja. Ingenting blir någonsin perfekt, men visst, försöka duger.  :)
/Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: cykeln skrivet 11.04.2013, 23:50:53 ---Snygg, vilsam tolkning av denna fina klassiska låt.
Eftersom jag bor en dryg mil från nämnda by så lyssnar jag med ett vakande öra  :)
Visst är det lite Jan J - känsla över det hela
Bra spelat, sparsmakat och med känsla.
Kanske att pianot kunde var lite softare - men det är en bagg

Tänk att en riktigt bra låt passar i olika kläder

--- Slut citat ---

Tack för responsen.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion