Forum > Demolåtar

Roffe - Din klara sol går åter opp (Jocke spelade, Dividend mixade stråkarna)

<< < (2/8) > >>

Asti:
Skön jazzig tolkning med det där snygga, väsiga saxblåset!
/Asti

Roffe H:
Tack för gillande boys. :)  Jocke gjorde en snabbis på stråkarna, och det satt som en smäck på direkten, imponerande. Tack för ditt engagemang och medverkan, alltid lika roligt.  :D
/Roffe H

cykeln:
Jiizes en psalm till!  :D
Det var ju en droppe som hade två ändar utom slutet - typ
Hursom..
Snyggt lirat och melodin blir betydligt bättre på detta sätt än det sätt jag fick lära mig den i småskolan
Stråkarna är även om de sitter på rätt plats, kanske något Claus Wunderlichliga ?  ;)

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 11.04.2013, 23:52:11 ---Tack för gillande boys. :)  Jocke gjorde en snabbis på stråkarna, och det satt som en smäck på direkten, imponerande. Tack för ditt engagemang och medverkan, alltid lika roligt.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Det är alltid roligt att vara med på ett hörn och inte själv vara projektledare hela tiden... men du... Eddis idé om tyska marschtrummor kanske skulle testas?  :rolleyes:  ;)

@Cykeln - det är faktiskt Claus Wunderbaum!  :blink:  :wacko:

Harmonica mike:
Mera psalm..Forumet börjar bli lite småreligiöst  :D Inget fel med det.Jag har alltid velat göra "Jag har hört om en stad ovan molnen"  :rolleyes:

Åter till ordningen:
Väsande och snyggt på saxen Roffe,så smakfullt och läckert.Stråkarna glider med och trummorna vispar ihop denna röra till en god portion att avnjuta till en kopp kaffe och en smörgås med mjukost och en liten ostskiva.Jag är född -57 och borde kanske ha känt igen denna,men icke.Jag är väl inte tillräckligt gammal  :D

Jag får inga direkta glädjesprång av denna så jag städar köksbordet från fyra reklamblad som ligger och skräpar,för att jag skall ta det femte - Sången med text/melodi.Inte nödvändigt dock,låten glider på fint som den är med det snygga saxliret.
Okej då,jag slänger med halva mackan jag orkade inte hela.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion