Forum > Demolåtar

Gurano - Feel the power (el cosmic påsk-disorder II)

<< < (3/4) > >>

Sigmunds:
Synes at intro't er jobbigt på et riktig sett. Ville nok ha kortet det ned til halvparten og gitt det et mer lo-fi preg slik at det tydelig blir et intro.
Den "jobbiga" intro-gitaren ville jeg tatt med litt videre i låten, som en kontrast til det mer harmoniske, alle Bowie med Robert Fripp (Scary monsters, Hereos..)

Girly:
Det är det här som är så kul med dina låtar... att du är så 'uppfinningsrik' och drar dig inte för att prova nytt hela tiden. Det här passar min 'meditations-skalle' att lyssna på... flum away, flumma på  :D
Girly

Gurano:
Ojdå kommentarer på denna - man tackar :)

--- Citat från: IKEN skrivet 05.04.2013, 10:38:42 --- ;) Håller med Fuzzbub!
  Gör andra delen längre,tycker inte att ''kaoset'' är jobbigt att lyssna på,så där låter ju kaos!  :ph34r:
Keep it up mannen!!

--- Slut citat ---
Jo ni har nog rätt - att förlänga den delen...såvida den inte hamnar i högen för glömda låtar  :mellow:

--- Citat från: Sigmunds skrivet 05.04.2013, 11:02:45 ---Synes at intro't er jobbigt på et riktig sett. Ville nok ha kortet det ned til halvparten og gitt det et mer lo-fi preg slik at det tydelig blir et intro.
Den "jobbiga" intro-gitaren ville jeg tatt med litt videre i låten, som en kontrast til det mer harmoniske, alle Bowie med Robert Fripp (Scary monsters, Hereos..)

--- Slut citat ---
Ska fundera på att dra vidare med introguran lite till in i låten. Ska fnula på att göra introt mer tydligt som intro.

--- Citat från: Girly skrivet 05.04.2013, 12:32:47 ---Det är det här som är så kul med dina låtar... att du är så 'uppfinningsrik' och drar dig inte för att prova nytt hela tiden. Det här passar min 'meditations-skalle' att lyssna på... flum away, flumma på  :D
Girly

--- Slut citat ---
Man tackar
Jo du har nog rätt i att jag gärna provar, för mig i alla fall, nya vägar. Skulle nog lägga av med musik om jag skulle göra "samma" låt om och om igen...även om några på KR ibland säger att det är sig likt det jag gör  :D

Tack alla för lyss å tyck
Gurano

zorrow:
Flummigt och lite i överkant diskantigt i mixen... Kul och experimentellt men kanske ingen megahit i nuvarande utformining.. Men det finns partier i detta att bygga vidare på!

Gurano:

--- Citat från: zorrow skrivet 05.04.2013, 20:10:41 ---Flummigt och lite i överkant diskantigt i mixen... Kul och experimentellt men kanske ingen megahit i nuvarande utformining.. Men det finns partier i detta att bygga vidare på!

--- Slut citat ---
Jo nog kan det vara lite diskantigt i taggtråden - ska kolla upp det. ... och nej den är inte gjord för att kunna bli en megahit :) men jag kommer nog att stöpa om den lite med hjälp av de råd jag fått i tråden  B)

Tack för tyck
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion