Forum > Demolåtar
Gurano - Feel the power (el cosmic påsk-disorder II)
IKEN:
--- Citat från: Gurano skrivet 06.04.2013, 00:55:59 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 05.04.2013, 20:10:41 ---Flummigt och lite i överkant diskantigt i mixen... Kul och experimentellt men kanske ingen megahit i nuvarande utformining.. Men det finns partier i detta att bygga vidare på!
--- Slut citat ---
Jo nog kan det vara lite diskantigt i taggtråden - ska kolla upp det. ... och nej den är inte gjord för att kunna bli en megahit :) men jag kommer nog att stöpa om den lite med hjälp av de råd jag fått i tråden B)
Tack för tyck
Gurano
--- Slut citat ---
Men....alla vill kanske inte ha en ''hit''..... ;)
Gillar Guranos låtar,de går utanför ''allfarvägarna'' i musiken.....mer sådant liksom! :) Och jag säger inte detta för att jag lirar bas på några av dem,bra musik helt enkelt. :)
cykeln:
Ha ..den här låten är verkligen vad den heter!
Första delen är riktigt påträngande - för lyssnarens skull kanske den skulle tjäna på att förkortas
en maffig manskör skulle kunna ligga över den delen och mjuka lite
Andra delen är häftig
Egensinnig komposition, bra ljud, snyggt guraspel
Gurano:
--- Citat från: IKEN skrivet 06.04.2013, 12:05:46 ---Men....alla vill kanske inte ha en ''hit''..... ;)
Gillar Guranos låtar,de går utanför ''allfarvägarna'' i musiken.....mer sådant liksom! :) Och jag säger inte detta för att jag lirar bas på några av dem,bra musik helt enkelt. :)
--- Slut citat ---
:D :wub:
--- Citat från: cykeln skrivet 06.04.2013, 12:12:50 ---Ha ..den här låten är verkligen vad den heter!
Första delen är riktigt påträngande - för lyssnarens skull kanske den skulle tjäna på att förkortas
en maffig manskör skulle kunna ligga över den delen och mjuka lite
Andra delen är häftig
Egensinnig komposition, bra ljud, snyggt guraspel
--- Slut citat ---
Ska testa en kör - kan funka!
Tack för tyck
Gurano
Gurano:
Hej
Jag provade med en manskör på introt men tyckte inte det funkade i mina öron.
Istället sänkte jag missljuden (synth å guran på den delen) och la på ett synthtrumpadljud till ;) (missljud??). Tycker själv att det låter spännande men vad säger era kräsna öron. Lika dåligt som tidigare - värre - bättre? Är det mer uthärdligt?
Nu ligger synthtrumpadljudet dubbelt med de andra trummorna - funkar i mina öron men vad tycker ni?
Kortade inte introt då jag känner att det ska vara så långt! Ska göra den mer harmoniska delen längre vad det lider!
/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/CosmicDisorder_II_B.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida