Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Min lagårdstjej 2013-05-18

<< < (8/12) > >>

Jocke:
10 musiker låter slitigt med många viljor men naturligtvis helt otroligt kul när det funkar... är ni 11 nu?  ;)

Min enda fundering är kring hur du processar de olika rösterna... sången låter bra men helt annorlunda mot speakern... Tycker ändå att det finns en poäng med att speakern liksom sticker in huvudet i vardagsrummet och berättar - det ska kännas närmare men kanske ändå inte så olika... Fixa det - rega hos Stim och skicka den sedan till TV4 och alla P4-stationer!  :P  B)

Harmonica mike:
Jag kollade på filmen tidigare,coolt.På min önskelista står en videokamera samt ett redigeringsprogram,sysslade lite med sånt runt 1988-94..Kul med film till musiken,det blir mer underhållande.

Denna då:
Jocke har en bra point,det låter olika om berättar och sång röst.Berättar rösten "essar" rätt mycket hos mig,stereoreverbet?
I övrigt så låter det bra.

Mike

MaxB:
Jag får kolla upp ljudet på berättaren. Läste in den samtidigt med sången - samma inställningar, på samma spår.
Kanske ska lägga berättarrösten på separatat spår för att enklare processa den?

Jag tycker att den blivit tung och trist men är det för att jag lyssnat så många gånger eller är det så att sången inte är lika pigg som tidigare?

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2013, 18:21:26 ---Jag får kolla upp ljudet på berättaren. Läste in den samtidigt med sången - samma inställningar, på samma spår.
Kanske ska lägga berättarrösten på separatat spår för att enklare processa den?

Jag tycker att den blivit tung och trist men är det för att jag lyssnat så många gånger eller är det så att sången inte är lika pigg som tidigare?

--- Slut citat ---

Jag tycker att det är riktigt bra Max. Egentligen är det bara detaljer... Lyssnade igen nu och kan förnimma att det nästan limmar för bra. Prova att stänga av reverb, dubb och stämmor en stund och känn in om du är lika pigg som förut... kanske? Är du nöjd med vad du presterat är det väl bara att smyga in dem i lagom dos igen? Eller... låt den vila ett par dagar så brukar saker och ting klarna! :)

palm:
*ler*

En annorlunda och kul sak...

Hade nog lagt på olika kanaler för att lättare styra men ändå legat kvar i Eq och grundinställningar. Men hade testa ett torrare sound.

/Palm

Tycker berättarrösten är för låg, höj lite.
--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 00:44:32 ---10 musiker låter slitigt med många viljor men naturligtvis helt otroligt kul när det funkar... är ni 11 nu?  ;)

Min enda fundering är kring hur du processar de olika rösterna... sången låter bra men helt annorlunda mot speakern... Tycker ändå att det finns en poäng med att speakern liksom sticker in huvudet i vardagsrummet och berättar - det ska kännas närmare men kanske ändå inte så olika... Fixa det - rega hos Stim och skicka den sedan till TV4 och alla P4-stationer!  :P  B)

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion