Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Min lagårdstjej 2013-05-18

<< < (7/12) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Roffe H skrivet 04.04.2013, 12:18:56 ---Tack för kommentarer boys!
Mike, hur mycket rekvisita har du att kasta omkring där hemma?  :lol:
/Roffe H

--- Slut citat ---

Ha ha  :D
Ja jag bor inte så långt från lokala återvinningen så jag brukar åka över dit och kolla om dom har nåt vettigt att kasta bort :)

#######################

Ähuumm,åter till ordningen:

Denna inbjuder till ett leende.I mina öron så har du denna nu Max.Roffes bidrar till att förstärka "Hank Williams" feelingen.Det låter bra och blev en glädjande trudelutt av det hela - snyggt.

Mike

MaxB:
Ett leende i mina öron, låter bra.  :lol:

Skulle uppskatta om nån vill eller kan spåna på nedanstående innehåll.
Det är en berättarröst och den skulle kunna snacka för fullt under den där passagen i låten men jag fick stopp i textinspirationen.
Kan tänka mig att ersätta allt bladder här nedanför om nån kan/vill komma med alternativ.
Kan också tänka mig att arbeta vidare med något förslag om nån kan ha vänligheten att bara hitta på stolpar till text.

- Vers 3 A-delen (dragspelet)
Så kom hon då, ut till honom där på landet och
hon tyckte om allt hon fick se  (här behövs mer eller bättre text)
och hon tyckte han var den vackraste prins hon någonsin sett
och naturligtvis fattade de tycke för varann.

- Vers 3 B-delen (fiolerna)
Hon tyckte att livet ute på landet
var nånting av det bästa hon varit med om.
Här saknade hon inget så
här ville hon vara mer.

MaxB:
Har inte hunnit fortsätta med själva låten än men här är en lantlig video
från igår kväll, på väg hem från jobbet med lite passande lantlig musik...

Roffe H:
Riktigt snygga bilder Max. Kunde kanske också ha funkat med melodin: "Vid foten av fjället?   :lol:
/Roffe H

MaxB:
Edit 2013-04-11: Har sjungit in den nyaste putsningen av texten och lagt några körstämmor.
Vet fortfarande inte om och i så fall hur mycket djurläten man kan blanda in i en sån här låt.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_MinLagardstjej_30130411.mp3[/mp3]

Hur är nivåerna på instrument, sång, kör och berättar-röst?

Satt i morse på pendeltåget och skrev om en del saker i texten. Mitt emot mig satt en tjej som hade en aura, det lyste musik om. Jag var tvungen att fråga henne om hon håller på med musik. Och så är det. Hon har nyligen gått med i ett band med närmare tio musiker. Låter kul!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion