Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (13/21) > >>

pxm:
Fan vad bra den här låter nu, och så har du David Gilmore på sparsam elguara i bakgrunden !!!!!
Den här blev ju skitbra, ju !!!!!!

mvh

zorrow:
Tummen upp! Men lyssnar jag på fel version, den tar slut väldigt abrupt :unsure:

Harmonica mike:
Jocke:
Spånet är väldigt viktigt för mig Jocke.Jag har begränsade kunskaper i det mesta och i synnerhet trummor,så det är lika bra att jag inte försöker förklara nåt jag inte begriper  :)
Tanken är att jag skall lira lite idag på fm så förhoppningsvis har jag nåt att visa upp på nån timme,det är roligare än teori.Hang in there mate

Pxm:
Thanx Johan,ja jag har lite till på denna som skall in så riktigt klart är det inte..

Zorrow:
Du lyssnar på rätt version och kul att du gillar.Jag skall greja lite mer med outrot som inte är klart så låten klipper av lite tidigt..Resten kommer vad det lider,kanske redan idag :)

##################

Tack för kommentarerna boys,nu har jag en 3 timmars lucka och har inte tid att sitta här och skriva nu vill jag yla å lira  :)

Mike

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.04.2013, 10:16:12 ---Jocke:
Spånet är väldigt viktigt för mig Jocke.Jag har begränsade kunskaper i det mesta och i synnerhet trummor,så det är lika bra att jag inte försöker förklara nåt jag inte begriper  :)
Tanken är att jag skall lira lite idag på fm så förhoppningsvis har jag nåt att visa upp på nån timme,det är roligare än teori.Hang in there mate

--- Slut citat ---

Ja, det är bra att du inte tar synpunkterna som kritik... somliga är ju lite känsliga...  ;)  Alltså - det viktigaste är ju att man har känslan för musik och det är väl något som kommer och går lite - du gör ju jäkligt bra låtar och resten brukar vi ju kunna hjälpas åt med här! :)  Det är ju inte förrän man börjat lära sig man fattar hur mycket som finns att lära...^^ Tycker det här tar sig bra och ser fram emot fortsättningen! :)

/Spånet  :lol:

MaxB:
vill inte lägga fingrarna i blöt men...inte är första-delarna av låten i 6/8

Jag har ju begränsade teoretiska kunskaper men brukar ibland kunna räkna 123456, 123456
och då konstatera att det är 6/8 men om det känns naturligare att räkna 12345678, 12345678
gissar jag att det är 4/4 eller så...

Komplett galet eller hur gör man?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion