Forum > Demolåtar

Roffe H & Jocke colab - Tell me your name (ny version med bättre slut)

<< < (4/5) > >>

MaxB:
Lite lång så länge det är de här trummorna. Rart = snällt => inga överraskningar, polerat på gott och ont.
Jag gillar det så här. Lite för långt - har inte lyssnat till slutet...

bjurte:
Ahh!! Här hade man missat något..
Rökig slö-blues skönt, men lite enformigt, har nog aldrig varit en äkta blues lover..
Men denna funkar något sånär för mig..
Allt låter tipp-topp, förutom det där som ploppar lite burkigt i bakgrunden och håller takten..   :huh::D

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.03.2013, 22:22:23 ---Lite lång så länge det är de här trummorna. Rart = snällt => inga överraskningar, polerat på gott och ont.
Jag gillar det så här. Lite för långt - har inte lyssnat till slutet...

--- Slut citat ---

--- Citat från: bjurte skrivet 26.03.2013, 14:15:56 ---Ahh!! Här hade man missat något..
Rökig slö-blues skönt, men lite enformigt, har nog aldrig varit en äkta blues lover..
Men denna funkar något sånär för mig..
Allt låter tipp-topp, förutom det där som ploppar lite burkigt i bakgrunden och håller takten..   :huh::D

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och synpunkter. Det lutade lite åt jazz i början och vi var kanske lite väl "laid back"... men vi jobbar på det! ;-)

Roffe H:
Tack alla som diggar, en ny version högst upp i tråden med bättre slut.  :)
/Roffe H

Dividend:
Hörde denna på fb också.. Detta ÄR blues!

Låter iofs som några låtar av J L Hooker och nån av B B King :D, men det är grymt bra genomfört!

Skulle önskat (min enda önskan) fler soloprestationer, t ex dubbel-solo gitarr och sax som avslut :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion