Forum > Demolåtar

Roffe H & Jocke colab - Tell me your name (ny version med bättre slut)

<< < (3/5) > >>

Roffe H:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.03.2013, 19:44:33 ---Skön blues med skönt gung. Dock är låten en liten aning för lång för min smak.
Det är alltid kul med samarbete  :)

Space

--- Slut citat ---

Tack för lyssning Space, fler har tyckt den var lång, vi får fundera? :unsure:
//Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: pxm skrivet 25.03.2013, 18:48:14 ---Oj. oj. oj - vilket tunggung grabbarna har här !!!!! :)
Häftigt värre......

mvh

--- Slut citat ---

Visst är det härligt med blues, tack för lyssning pxm! :)
//Roffe H

Jocke:
För lång? Space och Wernborg - det är ju blues - då måste man lida lite!^^

Tack - ett break kunde vara en bra idé, Marre!  :)

Jamming-blues med ett anslag mot jazz kanske jag skulle vilja kalla det, Max. Vet inte riktigt om jag lyckats lägga mig på rätt nivå här - det är liksom okänd mark för mig.  :unsure:

Tog du bort stolknarret Roffe... som jag varit så rädd om!  :rolleyes:

Tack Asti!  :)

Tack Wernis! :) Trummorna är GA och jag hade tänkt flytta till AD men det har inte blivit av... känner själv att jag skulle vilja variera lite mer... ^^

Tack alla för lyssning, synpunkter och glada tillrop! :)

Eddi:
Rolf Mayall och Jocke Page har gjort en alldeles för kort blueslåt :lol:

Alltså per definition så KAN inte en blues bli för lång - samtliga nu existerande blueslåtar är för korta så även denna - jag hör gärna ett stick med mer gura gärna varvat med sax som låter sången vila lite 3/4 in i låten liksom.

Som ni ser på namedroppingen så gillar jag detta mycket. Härligt colab. :D

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.03.2013, 21:52:36 ---Rolf Mayall och Jocke Page har gjort en alldeles för kort blueslåt :lol:

Alltså per definition så KAN inte en blues bli för lång - samtliga nu existerande blueslåtar är för korta så även denna - jag hör gärna ett stick med mer gura gärna varvat med sax som låter sången vila lite 3/4 in i låten liksom.

Som ni ser på namedroppingen så gillar jag detta mycket. Härligt colab. :D

--- Slut citat ---

Underbart Eddi! :) Jag upplevde den faktiskt som lite kort - i replokalen för en massa år sedan brukade det bli en knapp timme innan det var dags för en pilsner till!  :rolleyes:  B)  :lol: Vi klurar lite på det här med mer gitarr. Jag blev otroligt inspirerad av Roffes spel och jammade med en tidig version så länge att jag att jag fick ont - det är blues... ^^ Får återhämta mig lite så får vi se! Tack för lyssning och tyck:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion