Forum > Demolåtar
Roffe H & Jocke colab - Tell me your name (ny version med bättre slut)
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 27.03.2013, 00:44:12 ---Tack alla som diggar, en ny version högst upp i tråden med bättre slut. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Det här har du fått till snyggt, Roffe! :) Tror jag borde nedgradera till färre spår... :rolleyes: :lol:
--- Citat från: Dividend skrivet 27.03.2013, 00:50:00 ---Hörde denna på fb också.. Detta ÄR blues!
Låter iofs som några låtar av J L Hooker och nån av B B King :D, men det är grymt bra genomfört!
Skulle önskat (min enda önskan) fler soloprestationer, t ex dubbel-solo gitarr och sax som avslut :)
--- Slut citat ---
Tack Div! :) Ja, det finns ju förebilder att ta efter... men jag tror att vi rört oss rätt fritt från dem... vet inte om Roffe kanske plankat något men jag är helt oduglig på att planka andra... har fullt med att själv spela samma grej mer än en gång! :lol: Men, det är väldigt smickrande referenser som man bli glad av att få höra! :)
Harmonica mike:
Ja vad skriver man nu då..?
Alldeles underbart collab detta!
Blues med feeling är inte så lätt att tota ihop.Ni gör det med bravur och Roffe,du har en liten bluesman i din själ - riktigt kul att höra.Jocke är ju både funkig och bluesig,men det visste jag redan :)
Nån krasch på trummorna och nåt litet fill är väl det enda jag saknar i denna om man skall hårddra det..Lir,mix hur bra som helst.
Och så kommer vi till slutsummering:
Denna skall jag lägga in i en liten specialmapp som heter "sommaren 2013-stugan".
Så nu vet ni det :)
Tack för musiken boys
Mike
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.03.2013, 09:29:10 ---Ja vad skriver man nu då..?
Alldeles underbart collab detta!
Blues med feeling är inte så lätt att tota ihop.Ni gör det med bravur och Roffe,du har en liten bluesman i din själ - riktigt kul att höra.Jocke är ju både funkig och bluesig,men det visste jag redan :)
Nån krasch på trummorna och nåt litet fill är väl det enda jag saknar i denna om man skall hårddra det..Lir,mix hur bra som helst.
Och så kommer vi till slutsummering:
Denna skall jag lägga in i en liten specialmapp som heter "sommaren 2013-stugan".
Så nu vet ni det :)
Tack för musiken boys
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike! Roligt med så positiva omdöme från "en som vet"! :wub:
Roffe H:
Tack för lyssning och kommentarer! :D
Dividend: Har lyssnat en hel del på BB King som ofta har med blås i sina låtar, detta har inspirerat. (samt Big Joe Turner, nedan) :)
mike: Visst finns det en liten "bluesgubbe" i botten. Jazzen kom senare, faktiskt i samband med att jag hörde Big Joe Turner, som ju överbryggade det mesta med sin stil. En idog ryhthm and blues man var han ju, övergången mellan jazz och blues till Rock´n roll. (ungefär så i alla fall). Han körde ju tidigt 50-tal vad jag vet. "Shake rattle and roll" har du inte hört den med honom, (det har du nog) så kolla in. Svänger som tusan. B)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida