Forum > Demolåtar
CALLE, SPACE & MAHAN - WASTING Ny version 29.3.2013
bjurte:
Grym komposition, verkligen, en sån där låt som griper tag om en, som man sjunker in i och så är det bara slut.. Fast det har gått 5 hela min. B)
Ljudmässig får jag återkomma, kan inte bedöma i lurar tyvärr, då mitt vänster öra är kapputt.. :wacko:
Gurano:
Hejsan
Låter bra på det stora hela - inte riktigt min typ av rock dock
Håller lite med ang att trummorna ligger lite lite för långt bak. Sedan hör jag små knäpp på några ställen tex vid 216. Och så tycker jag att sången gör något konstigt vid 28.
/Gurano
bjurte:
Lyssnat igen, härligt vedmodig och drömsk och vilaka sköna harmonier ni fått till.
Trummorna ja,dom skulle kunnas höjas lite, och bas soundet tajtas till,men vi pratar småå justeringar här.
Topplåt,verkligen!
spacetrucker:
Tack allihopa för lyssning. Glad att detta gillas :wub:. Vi har faktiskt jobbat med denna en hel del.
Angående Detta med trummorna ja...
Jag har jobbat med Steven Slate Drums... och jobbat... och Tidigare använde jag XLN:s Addictive Drums och innan det EZ-drummer och de har liksom en "volymknapp" för varje burk eller plåt och dessutom en mastervolym".
På SSD kan man justera det direkta soundet från ifrågavarande burk/plåt samt även OH- och ROOM mikrofonerna.
Så att bara höja volymen på t ex virveln utan soundet ändras kräver lite mer skruvning eftersom trumsoundet är en kombination av de tre olika "delsounderna".
För endel av er är detta kanske inte alls nytt och underligt men för mig var det en helt ny värd jag steg in i.
Om nån vill rätta mina påståenden eller upplysa mig om nåt jag kanske inte har en aning om så varsågod bara :D
Gurano - Jag skall kolla knäpp och underligheter du nämnde
Zorrow & Bjurte - Ibland är det inte värt att göra smååå pill och justeringar - ibland lönar det sig. Jag skall se över dett så får vi se
Space
Jocke:
Så vackert vemodigt - jag blir ju nästan deprimerad!^^
Det här låter riktigt bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida