Forum > Demolåtar
CALLE, SPACE & MAHAN - WASTING Ny version 29.3.2013
Asti:
Fin sång och fina harmonier, men låten i sig är inget jag direkt går igång på.
Sedan är det något slamrigt i mixen, som jag inte kan höra om det kommer från trummorna
eller från en elgitarr... Annars snygga gitarrer, trummorna (baskagge, virvel) något anonyma...
/Asti
spacetrucker:
--- Citat från: Jocke skrivet 25.03.2013, 18:53:54 ---Så vackert vemodigt - jag blir ju nästan deprimerad!^^
Det här låter riktigt bra! :)
--- Slut citat ---
Tack, kul att du gillar... men försök att rycka upp dig :lol:
Space
spacetrucker:
--- Citat från: Asti skrivet 25.03.2013, 20:37:22 ---Fin sång och fina harmonier, men låten i sig är inget jag direkt går igång på.
Sedan är det något slamrigt i mixen, som jag inte kan höra om det kommer från trummorna
eller från en elgitarr... Annars snygga gitarrer, trummorna (baskagge, virvel) något anonyma...
/Asti
--- Slut citat ---
Alla kan ju inte gilla allt. Trummorna ja.... :unsure: Skall se över dem.
Tack för tyck :D
Space
Eddi:
Jag började med att lyssna utan att läsa och tyckte spontant att du blivit väldigt bundis med Slaters trummor - nästan lite för mycket - sedan läste jag att de borde höjas hm... Märkligt hur man upplever saker annorlunda - kom på att om du drar ner reverben på trummorna så kommer dom ju närmre och slamrar inte lika mycket som jag upplevde det.
I övrigt Calle har en säregen röst som jag lärt mig gilla - körerna är också bra. Mahans gura och bas är helt suveräna . Bra låt och det där snackpartiet otroligt inspirerande.
Snyggt jobbat alla - men synten var bäst :P (nä den försvann lite i allt)
spacetrucker:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.03.2013, 21:42:46 ---Jag började med att lyssna utan att läsa och tyckte spontant att du blivit väldigt bundis med Slaters trummor - nästan lite för mycket - sedan läste jag att de borde höjas hm... Märkligt hur man upplever saker annorlunda - kom på att om du drar ner reverben på trummorna så kommer dom ju närmre och slamrar inte lika mycket som jag upplevde det.
I övrigt Calle har en säregen röst som jag lärt mig gilla - körerna är också bra. Mahans gura och bas är helt suveräna . Bra låt och det där snackpartiet otroligt inspirerande.
Snyggt jobbat alla - men synten var bäst :P (nä den försvann lite i allt)
--- Slut citat ---
Jag skall se över trummorna vid nåt skede. Skall då testa på även ditt förslag. I och för sig har jag inte lagt nån extra reverb på trummorna. Enbart det som kommer via OH-nikrofonen. Om jag sänker på den nivån bör det ju ha samma resultat.
Javisst, Calle låter som Calle :lol:
Snackpartiet blev väl rätt hyffsat till slut ja. Kul att du gillar
...och kul att du GILLAR SYNTEN B)
Tack
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida