Forum > Demolåtar

CALLE, SPACE & MAHAN - WASTING Ny version 29.3.2013

(1/5) > >>

spacetrucker:
HOLA B)

Denna har vi jobbat och skruvat på ett bra tag nu. Akustisk gitarr och sång spealdes in i min studio, elgura och bas har Mahan spelat in i sin studio.
Detta är första låten jag lägger upp där jag använt min nya trumplugg "STEVEN SLATE DRUMS" ... det tog sin tid att bli du med den

LÅTNAMN: Wasting
ARTIST/GRUPP: CALLE, SPACE & MAHAN
GENRE: ROCK
LÅTLÄNGD: ca 5 minuter
Musik: Calle
Text: Space
MEDVERKANDE: Mahan på elgura och bas, Calle på acke och sång, Space mixade och skruvade på trummor och sånt och lade dessutom på en liten synth som hoppeligen inte egentligen hörs :unsure:...
INSPELAD:  2013

...och som vanligt var det mahans elgura :wub: som gav det där lilla extra som behövdes när jag kört fast i mixen ... å så blidde det vad det blev  :lol:
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/WASTING_MASTER.mp3[/mp3]

Edit 29.3.2013 - Ny version med följande ändringar
-Pillade lite på trummornas volym
-Rättade till några otajtheter i stämmorna
-Mahan mastrade om låten och till följd av detta blev låten en aning "krispigare" och kanske lättare i mellanregistret.  (Mahan hade mastrat även den första versionen)
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/WASTING_MASTER_2.mp3[/mp3]
Smaksak vilken man gillar bättre.... eller :unsure:

Space

zorrow:
Bra låt och bra lirat och sjunget allihopa. Trummorna ligger lite långt bak i mitt tycke och skulle med fördel kunna höjas och få lite mer crisp. Basen har en fin lågbas men också lite papp på diskanten. Väldigt fin låt är det i alla fall så lite mer småpill är den värd!  :D

Marruschkka:
Vilken fullträff ni fått in här :P

Ljudbilden underbar i mina öron, kanonsång och...gitarren..ojoj :wub:

Trumljudet är bra som  jag bedömer det.

Den här ska jag lyssna på många gånger!

Tack för riktigt god musik. 5/5

/Marre

MaxB:
Det här är skön lyssning, märks att ni arbetat mycket med ljud och arrangemang. Sköna gitarr och sångstämmor och bra spel på instrumenten.

pxm:
Skön låt som sitter rätt i mixen, Space !!!
Steven Slate trummor tycker jag låter bra och jag
inväntar själv ett paket från tysken....

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion