Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)
equality:
Får mer av Velvet Underground-vibbar and Bowie. Gillar låten och Girlys körande. Tyckte ena kanalen försvann nånstans i mitten och slutet. Annars färdigkokt brygd i mina skraltiga öron.
Eddi:
Kul med mycket kommentarer men jag märker ju att vi inte har nått fram riktigt - håller på med ny mix men öronen halkar efter så den får vänta lite - svarar på er input så länge.
--- Citat från: pxm skrivet 25.03.2013, 01:34:18 ---Låter ju riktigt bra nu, for sure,
Texten, sången, når fram nu vilket den inte gjorde första gången jag lyssnade på
denna...
Fint jobbat..
mvh
--- Slut citat ---
Vajjert inte ett förslag till förändring love you PXM :D
--- Citat från: bjurte skrivet 25.03.2013, 10:38:14 ---Underbar låt,men som jag sa förut basen är lite för odistinkt och grötar lite förmycket..
Annars goo låt och kul med 'flera röster' det blir liksom äkta på ett annat sätt när det är två..
Juste Distgura med riktigt röjj sound..
--- Slut citat ---
Det finns en anledning till att jag grötat ner basen men ok i nästa så kommer den nästan helt naturell - Thnx man :D
--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.03.2013, 12:03:58 ---OK, inte riktigt min musik dethär. Finner den lite enformig (smaksak). En annan smaksak är sångens volym... jag föredrar att ha den lite lägre.... efter en andra lyssning i hörlurar skyller jag dock mitt första påstående angående sångvolymen delvis på mina högtalare här på jobbet.
Gitarrsoundet gillar jag och sången (förutom då eventuellt volymen) är helt ok... men som sagt, denna låt faller lite utanför min musiksmak så nåt mer konstruktivt kan jag inte säga härvidlag :unsure: .
Space
--- Slut citat ---
Alla kan inte få till en sån fin mix som de har i Finland :D Jag tänker på vad du säger Space tack för lyssning och kommentar så länge :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 25.03.2013, 13:26:24 ---Tycker det blev ännu bättre sedan Girlys röst tillkom. I mitt tycke skulle dock röjguran som är med från start komma in i ett något senare skede för att skapa lite stämning och dynamik (tycka får man ju... ,men det viktigaste är ju vad du tycker själv) annars kanonbra Eddi och Girly. B)
//Roffe H
--- Slut citat ---
Ja jag hör vad du hör Roffe kommer att killa lite darlings till nästa tack för lyss o tyck :D
--- Citat från: Asti skrivet 25.03.2013, 20:49:56 ---Blev bra nu med Girly på backing vocal!
Dock tycker jag reverbet på sången låter aningen "burkigt"....
Men det borde väl vara enkelt att skruva lite och "öppna upp"? :)
Skön låt!
/Asti
--- Slut citat ---
Återigen killing darlings ok nästa blir lite mindre reverb på både master och Girly, tack för dina tankar :D
--- Citat från: Clemens skrivet 25.03.2013, 21:19:10 ---Får nog hålla med förgående kommentarer. Girly.s reverb smälter inte in, kören tillför! Bra!
--- Slut citat ---
Point taken C :D
--- Citat från: equality skrivet 25.03.2013, 21:45:27 ---Får mer av Velvet Underground-vibbar and Bowie. Gillar låten och Girlys körande. Tyckte ena kanalen försvann nånstans i mitten och slutet. Annars färdigkokt brygd i mina skraltiga öron.
--- Slut citat ---
Vänster eller höger? Haha nä men vilket instrument menar du EQ tack så länge :D
Dividend:
Det känns rätt intetsägande (för mig). Är väl inte på humör för den här musiken.
Tycker även det känns som konstigheter i mixen som stör. Ni sjunger rätt bra, båda två. Även om jag tror du falskar Eddi här och var?
Får återkomma. :)
Harmonica mike:
Rätt skön låt,något stressad ljudbild.Det kan nog bli rätt fräckt med lite puts.
Mike
Men det var det här jag ville skriva:
Ljudbilden Eddi ljudbilden..
Ta nu en gång för alla och slopa allt på masterbussen.Du förstör tyvärr hela njutningen med allt komprimerat till oigenkännlighet.
Låten,jorå.Nånstans där bakom sönderpressaddynamikskiftning sprocedurer hägrar en förtvivlad trummis som förgäves försöker få in sitt instrument i ljudbilden.Han lejer en torped och skjuter ljudteknikern.Som i sin tur har skottsäker väst då han är van vid svidande kritik skottlossning och andra attentat.
Som exempel:
Dra ned alla reglar på noll
Stäng av allt på mastern och alla effekter på enskilda spår
Börja mixa trummor och bas
Sedan komp,synthmattor
Därefter sång
När du har en avvägd ljudbild som låter bra
Då kommer du till det roliga - effekter - reverb,delay etc..
Slutligen - mastering om ljudtrycket är för lågt.
Eddi:
Men alltså nu blev jag så sur :( så jag flyttar tillbaks den till halvfärdiga. Har mina öron så totalt lagt av? Div klagar på mix och surheter och HM på ljudbilden - om jag får ordning på min cubase (minuter/sekunder till Beats/Bars) så ska jag lägga upp ett gäng olika partitioner för utredning i denna tråd.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida