Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.03.2013, 13:30:35 ---Men alltså nu blev jag så sur :( så jag flyttar tillbaks den till halvfärdiga. Har mina öron så totalt lagt av? Div klagar på mix och surheter och HM på ljudbilden - om jag får ordning på min cubase (minuter/sekunder till Beats/Bars) så ska jag lägga upp ett gäng olika partitioner för utredning i denna tråd.
--- Slut citat ---
Lyssnar igen... Asså, mina referenser och associationer till den här innebär att det ska vara en rätt röjjig ljudbild. Om alla instrument var tydligt utmejslade mellan kanalerna skulle det vara en helt annan låt... i min värld iaf... Sen kan man ju ha utgångspunkter från hur man själv hade gjort... Jag hade nog mixat lite smalare (särskilt en gitarr som ligger väldigt långt till vänster), skurit lite bas på kören och flyttat fram trummorna lite för att ge mer stadga i röjjet.
Dividend:
Det är ingen dålig låt. Men detaljerna och ditt tillvägagångssätt här har inte funkat (vad jag kan höra). Högst ödmjukt menat :)
Harmonica mike:
Ja om man ser till dina mixar överlag så låter dom ungefär likadant,och det är ju bra..
Men jag kommer alltid att säga vad jag tycker,annars ser jag ingen vits med att kommentera.Vidare så behöver du inte lyssna på mig Eddi.
Jag brukar lyssna på samstämmighet - då rattar jag efter det..I denna så har du just mastrat sönder ljudbilden,testa att lätta lite på trycket.Känner du dig nöjd med mixen,strunta i vad jag eller nån annan tycker.
Tråkigt om du tar min kritik negativt,jag har ingen avsikt att såra.Kanske var jag lite skarp i mitt sätt att såga,ber om ursäkt för det.
I hope we are good :)
Mike
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.03.2013, 18:21:48 ---Ja om man ser till dina mixar överlag så låter dom ungefär likadant,och det är ju bra..
Men jag kommer alltid att säga vad jag tycker,annars ser jag ingen vits med att kommentera.Vidare så behöver du inte lyssna på mig Eddi.
Jag brukar lyssna på samstämmighet - då rattar jag efter det..I denna så har du just mastrat sönder ljudbilden,testa att lätta lite på trycket.Känner du dig nöjd med mixen,strunta i vad jag eller nån annan tycker.
Tråkigt om du tar min kritik negativt,jag har ingen avsikt att såra.Kanske var jag lite skarp i mitt sätt att såga,ber om ursäkt för det.
I hope we are good :)
Mike
--- Slut citat ---
OBS jag blir inte sur på någon någonsin nuförtiden mer än på mig själv som inte är självkritisk nog - jag blir lika förvånad varje gång som jag gör en låt och att det låter så fantastiskt bra :lol:
Så inga ursäkter godtagna för det finns inget att ursäkta - jag hoppas bara på att jag en vacker dag själv kan höra vad andra vill höra om ni fattar.
Jag kollade t.ex. In sången med Cubase instrument vad det nu heter och ser att Div hade rätt på ett par ställen glider voicen lite väl friskt över tre-fyra toner något jag inte hade uppfattat så sluta inte kritisera please. Som sagt planen är att lägga upp några spelare i denna tråd så att jag kan få reda på vad tusan det är som jag gör fel OM ni orkar - annars får den falla på ofärdiga bara.
Eddi:
Här har vi då en instrumental som helt saknar effekter mer än dom jag hade på bas (ej plektrum) o gitarr när jag spelade in. Vid 161 om jag räknat rätt kommer instrument för instrument in trummor, orgel, bas osv.
Så duger grundljuden? Eller är något av dem fel? - nu har jag placerat ut gänget på scenen lite tråkigt men alla har sin plats som nödvändigtvis inte behöver vara rätt. Volymen är antagligen också lite galet satt men jag har duckat för sången.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/SlayTheDemons11.mp3[/mp3]
Tacksam för åsikter o jag lovar o inte bli sur på mer än mig själv :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida