Det här kan bli hur bra som helst Max!
Noterar ner mina reflektioner.
Tycker du ska ta bort trummorna i början.
Sen blir det ett skönt flyt. 
Gillar inte dansbandstakten. (Gråt inga tårar?)
Försök separarera gitarrerna - panorering eller minskad bredd.
Sticket vid 104 kunde vara mer eget för att bryta av mer och skapa variation.
Orgeln vid 148 är så go! 
Det är vad jag hade gjort så får man se vad som kommer ur piplinen sedan. Tycker att trummorna är Prio-1 - sedan ger sig nog det andra när du hittat rytmen.
Jobbar inte själv med loopar så det där har jag ingen aning om. 
Ooops har inte hunnit tänka på att testa att ta bort trummorna i början...
Dansbandstakt - it'll be

Ingen annan hittills som kommenterat det? Det var en annorlunda grej med trummorna i sista versen som jag tagit bort och ersatt med trummorna från första versen. Bättre eller?
Jag har klippt i de två spåren så att soloakustisk och elgitarr inte ska krocka, utan samverka där de låter samtidigt. Har jag lyckats? Var har jag inte lyckats (gärna tidsangivelse så jag kan kolla).
Stick / brygga - låter det bättre nu med variation där sångtexten förljer akustiska gitarrens melodi?
Orgeln är go - I like it! Gillar att använda palmsmear då den kommer in och lämnar, drar en del i leslie-spaken och använder volympedalen på B4:an också.
Hej Max. Det låter ju trevligt det här! När sången väl läggs kanske vissa instrument bör plockas bort där sången skall vara. Annars riskerar det att bli lite för mycket av det goda. Less i more! Du har fått till en riktigt härlig lågbas också som känns ända ner i knäna. Ljudbilden är totalt sett jättebra. Jocke har bra idéer tycker jag. Lycka till med sången! 
Vissa gitarrergrejer har jag plockat bort på delar av sången. Tack för tipset! Lågbasen är kul om den fungerar i mixen. Det är första gången jag spelar både elgitarren och elbasen via min nyaste micpreamp: in via POD2 -> "röd" micpreamp -> Behringermixern -> Line in i datorn.
Men Maxen,nu är det så där rörigt,med miljäärders versioner igen..

Jag lyssnade hur som haver på den högst upp med bortmixat fingersnubbel..
(Är det den som gäller ??)
Skönt Cacka israelsson gung på låten, på med en mörk sängkammarstämma och sen är det klart..
Såå måånga versioner är det inte längre. Och jag lägger alltid in den nyaste verren i första inlägget också och ofta daterar jag där, så man ser hur nytt det är...
Cacka Israelsson får jag kolla upp men det blev ingen mörk stämma, det blev min...
Jag tycker ljudbilden i stort är bra, jag gillar ditt lagom tunga gung, schyst låtidé. Än så länge är gitarrerna lite röriga(den andra verren överst i tråden ?), men det fixar du ju. Kören är kanoners... sång på detta så börjar det likna nåt! 
Har du fått ett PM från mig Roffe? Tänkte att saxofon skulle sitta bra här och undrar om den i så fall med fördel ska spelas i F (så kan jag fixa det).
Gitarrer mindre röriga nu? Liknar nått med sång?
Fint som fan! Mina två tankar:
1: Ride på hela låten, hihaten bromsar flytet lite i sån här takt. Du kan variera mellan olioka rajdar.
2: Lägg inte på nån sång. Det är ett evigt tjatande om "när sången väl är ditlagd"... Fortsätt utveckla den utan sång... 
Ride ska jag kolla upp, det låter som en god idé.
Ja, jag lägger på sång... sorry. Men den kan nog fungera sånglös också...
Rätt skönt sound. Däremot behöver du jobba mycket med fraseringar och rytmerna. Det känns som du blandar rakt spel med triolspel och det blir en otajt känsla av det.
Schysst kör. Om det nu inte blir sång så kunde nog ett tydligare instrumentaltema hjälpa till.
Jag kan inte teorin bakom rakt spel/triolspel. Vad eller var är det? Är det i hela låten eller på något eller några ställen, det är otajt känsla?
Banal o banal håller med om vartenda ord. 
Jag med!