Detta ÄR en mycket fin och mysigt låt, fortsätt jobba med den. Om jag hade ägt rättigheterna till den så hade jag.:
- tagit bort kör på into
- lagt kören lite lägre på vers 2
- tagit bort kör på vers 3 del 1
- fixat med sticket, något strular sig och känns oroligt där. Dock ett läckert stick.
Det finns så många snygga ljud och sången passar ännu bättre in nu.
Trevlig fredag...
/Palm
Tack Palm-fredag!

Det var fina ord och bra tips, tack.

Kanske kommer jag att åtgärda alla grejer efter dina tips. Det du tipsar om tar även bort detaljer som låter larvigt. I så fall tar man bort delar av "det där extra", som kanske kryddar låten och gör att den sticker ut från mängden.
Att ta bort sånt - är det bra eller dåligt? Tacksam om fler ger synpunkter på det!!!
Tror jag vet vad som är stökig i sticket...
Melodin som spelas av nylongitarren kom först och sen har jag gjort sångtext till den melodin men rytmiken i texten följer inte nylongitarren till 100%. Alltså ska jag spela om nylongitarren så att den följer sången till 100%. Och texten sjungs ännu inte optimalt där. Bland annat tredje raden fungerar inte ännu. Måste börja texten tidigare i rytmiken eller ändra den.
Alternativ rad 2: "Fåglar som kvittrar, träden får blad" men vad ska jag då sjunga i rad tre?
Snart kommer våren med en rasande fart
Fåglar som kvittrar, marken är bar
Trädens grenar får löv - det är självklart
Och vi, får värme igen
Vers 2 hur kan man ändra andra radens patetiska nödrims-del?Den vinter vi har här - den är alldeles för lång
Ger_oss_mörker_och kyla -
det_här_är_inte, en munter sångTacksam för idéer eller spånande från er på kontrollrummet, för att se vad det kan ge!!!