Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Den svenska sommaren
Asti:
Skön låt med fina harmonier och snyggt arr! Gillar framför allt wah-wah-guran och orgeln!
Kören funkar, men tycker du ska ta bort do-bi-do-bi grejerna, som blir lite klyschigt och nästan parodiskt.
Rena aah och ooh tror jag funkar bättre! Har inte bestämt mig för vad jag tycker om sticket ännu, så jag
säger inte mer om det nu. Gillar också soundet på elbasen. Men lite "konstiga" toner i slutet (efter 153).
Ja, nu längtar man verkligen efter sommaren! Vi hade -16 när jag gick upp i morse! :wacko:
/Asti
MaxB:
Ny sång nyss med dagens textändringar (texten finns i första inlägget). Tack för inspiration Cykeln. Förhoppningsvis är sången inte så ansträngd idag som igår.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_DenSvenskaSommaren_20130322.mp3[/mp3]
Gjort ändringar enligt flera synpunkter och tips. Efter tycke från Palm/Vesa/Asti (kanske flera?) har jag taggat ner på do-bi-do-bi grejerna.
Efter Wernborgs tips bl.a. har jag tagit bort triolkompgitarren till höger på 3:dje versen och istället klippt in en del av kompet från gitarren i 2:dra versen till 3:dje.
Och några smågrejer till...
Eddi:
Ja nu är det bättre flyt - bra :D
Clemens:
Bra gjort! Snygg prod och gillar känslan och uttrycket i din röst..orgeln ger lite "Ålandsbåtvarning" för min del..Hur som helst, gillas! :)
palm:
Hej!
Detta är så mysigt, svängit och bara så skönt att lyssna till. Det är så mkt jag gillar så jag lyfter inte fram några detaljer.
Attans så bra du har gjort detta.
/Palm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida