Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Den svenska sommaren
palm:
Max.... Palm-fredag *hmpf* :P
De sakerna jag föreslog är bara mina tankar och funderingar... Visst vill jag, du och andra hitta saker som står ut men i denna låt hade jag varit återhållsam. Den är vacker och det harmonierna och "enkelheten" som gör den speciell, inte det oväntade på det sättet. Kan tänka mig ett udda sound på något instrument... Men har ingen aning om hur och vilket.
/Palm och nu är det fredag :-)
Jocke:
--- Citat från: palm skrivet 22.03.2013, 20:30:59 ---Max.... Palm-fredag *hmpf* :P
De sakerna jag föreslog är bara mina tankar och funderingar... Visst vill jag, du och andra hitta saker som står ut men i denna låt hade jag varit återhållsam. Den är vacker och det harmonierna och "enkelheten" som gör den speciell, inte det oväntade på det sättet. Kan tänka mig ett udda sound på något instrument... Men har ingen aning om hur och vilket.
/Palm och nu är det fredag :-)
--- Slut citat ---
Är det inte Psalm-söndag... man brukar säga...?^^
Alltså... underförstått betyder ju alla kommentarer vi gör på andras musik: "Om det var min låt skulle jag..." ;)
cykeln:
Vers 2 hur kan man ändra andra radens patetiska nödrims-del?
Den vinter vi har här - den är alldeles för lång
Ger_oss_mörker_och kyla - det_här_är_inte, en munter sång
Tacksam för idéer eller spånande från er på kontrollrummet, för att se vad det kan ge!!!
......
Den vinter vi har här - är som mymlans trista sång
Ger_oss_mörker_och kyla - och är alldeles för lång
Bribedant:
Fem glada gubbar i betyg :o :lol: :P :wub: ^_^ för den här feelgood låten. Bra igen alltså. Helt ok sound dessutom. Kommer inte på en enda detalj att ändra på. Visst, man kan flytta på körar och åka med nivåer hit och dit för att stöpa det hela i ett format som alla andra använder, men vad är vitsen med det? att det ska låta "normalt" svensktopp's polerat? Det här är roligare att lyssna på.
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 23.03.2013, 00:43:37 ---Vers 2 hur kan man ändra andra radens patetiska nödrims-del?
Den vinter vi har här - den är alldeles för lång
Ger_oss_mörker_och kyla - det_här_är_inte, en munter sång
Tacksam för idéer eller spånande från er på kontrollrummet, för att se vad det kan ge!!!
......
Den vinter vi har här - är som mymlans trista sång
Ger_oss_mörker_och kyla - och är alldeles för lång
--- Slut citat ---
Tack för alla relevanta tips, idéer och reflektioner.
Cykeln, eftersom jag var tvungen att googla för att ta reda på vem Mymlan är (en av Mumintrollen) väljer jag - inspirerad av din idé - en annan liknande variant i uppbyggnaden, med referenser från min begränsade värld B) Tack för att du hjälpte mig loss från en låsning där! Får se om det blir något liknande det här...
Den vinter vi har här - är som en riktigt dålig sång
Ger_oss_mörker_och kyla - den är alldeles för lång
Ibland är det svårt att veta om man ska dra ner på det galna och vara mer streamline.
Palm bidrar med goda råd åt ett håll.
Bribedant gör detsamma åt ett annat håll.
Vill Lisa Nilsson köpa den här låten? Eller går den samma öde tillmötes som alla mina andra låtar.
Svårt att veta vem man ska vända sig till, vem man ska välja som målgrupp. Oftast är det jag själv... :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida