Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Den svenska sommaren

<< < (8/17) > >>

Roffe H:
Jättefin låt sedan sången kom till, mysig text. Bra jobbat Max.  :)
Vad jag förstår går den i C? (vänta lite med fortsatt transponering, jag kan ju faktiskt prov med saxen i C innan du gör dig mer besvär...(beror lite på vad du vill att jag ska spela!) :unsure:
/Roffe H

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 14:06:28 ---Jättefin låt sedan sången kom till, mysig text. Bra jobbat Max.  :)
Vad jag förstår går den i C? (vänta lite med fortsatt transponering, jag kan ju faktiskt prov med saxen i C innan du gör dig mer besvär...(beror lite på vad du vill att jag ska spela!) :unsure:
/Roffe H

--- Slut citat ---

E kanske... :huh:

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.03.2013, 15:18:19 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 14:06:28 ---Jättefin låt sedan sången kom till, mysig text. Bra jobbat Max.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Nej för fasen, inte E  :huh: I introt ser det ut som att den är skriven i C ??? Först i tråden  :unsure: (har ingen gura på jobbet så jag kan inte prova)
Roffe

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 16:04:59 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.03.2013, 15:18:19 ---
/Roffe H

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Nej för fasen, inte E  :huh: I introt ser det ut som att den är skriven i C ??? Först i tråden  :unsure: (har ingen gura på jobbet så jag kan inte prova)
Roffe

--- Slut citat ---

Så tokigt det kan bli... Den går i E. Orsaken att det står C i ackordsanalysen är att jag har ett capo på fjärde band på gitarren och spelar dessa ackord C => E  B)

Roffe H:
Om du sänker ett halvt tonsteg till Eb (ess), funkar bra för mig. Skulle det vara lättare för dig?  :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion