Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Den svenska sommaren

<< < (9/17) > >>

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 17:21:42 ---Om du sänker ett halvt tonsteg till Eb (ess), funkar bra för mig. Skulle det vara lättare för dig?  :)
Roffe H

--- Slut citat ---

Perfekt, bra att veta! Då gör jag det då jag har kommit hem.

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.03.2013, 23:39:08 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.03.2013, 14:04:03 ---Rätt skönt sound. Däremot behöver du jobba mycket med fraseringar och rytmerna. Det känns som du blandar rakt spel med triolspel och det blir en otajt känsla av det.
Schysst kör. Om det nu inte blir sång så kunde nog ett tydligare instrumentaltema hjälpa till.

--- Slut citat ---

Jag kan inte teorin bakom rakt spel/triolspel. Vad eller var är det? Är det i hela låten eller på något eller några ställen, det är otajt känsla?

--- Slut citat ---

Äh, klart du vet vad trioler är  ;) 

Trioler får du plats med tre stycken på varje taktslag.
Åttondelar får du plats med två stycken på varje taktslag.

Låten är alltså indelad enligt trioler, men från ca 140 och framåt låter det som att akkegurkan spelar raka åttondelar istället för "triolåttondelar". Alltså ettan och trean av triolerna. "Fel" sväng tycker jag.

Keep it up!!!  :)

Alatar:
Skön låt :-) Och din röst passar riktigt bra till det här.  :lol:

MaxB:
Nu har det blivit ny sång pålagd, märker att den är ansträngd på en del ställen så jag ska nog sjunga den hundra gånger innan jag lägger den på nytt. Kunde inte heller hålla tassarna borta från några till körstämmor och två stopp på trummorna (innan nya verser).
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_DenSvenskaSommaren_20130321.mp3[/mp3]

Tack Wernborg, det var det där gitarrkompet på sista versen! Ska ändra på det då jag hinner, tack för påpekandet.

Tack Alatar!
Rösten och sången är roligt att leka med. Jag vill (och försöker i nyaste versionen) variera i hastigheten orden kommer så jag stannar upp på viktigare ord och snabbar på, på andra ord. Därför sjungs inte allt exakt på takt utan texten kommer ibland lite före och ibland lite efter.

palm:
Hej hej....

Detta ÄR en mycket fin och mysigt låt, fortsätt jobba med den. Om jag hade ägt rättigheterna till den så hade jag.:

- tagit bort kör på into
- lagt kören lite lägre på vers 2
- tagit bort kör på vers 3 del 1
- fixat med sticket, något strular sig och känns oroligt där. Dock ett läckert stick.

Det finns så många snygga ljud och sången passar ännu bättre in nu.

Trevlig fredag...
/Palm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion