Forum > Demolåtar
Jocke tolkar Roffe. (Nu med elpiano och maxad med Max på Wah-wah-gura)
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 20.03.2013, 21:34:03 ---Elpianot funkar bra. Är dock mest imponerad av gitarrspelet, urskönt med gitarrstämmorna. Blir en bra låt det här Jocke. Jätteschyst arr. Kanoners. :D :D :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack - så svårt är det inte... men lite ovanligt i annat än hårdrock numera... :) Tänkte träna på blåsgitarr nu...^^ Verkar som det blir en instrumentalare precis som din egen version. ^^
--- Citat från: MaxB skrivet 20.03.2013, 22:15:19 ---Jag gillar elpianot, tänker inte på vad det var innan bara känner att det är rätt.
Funkgitarrkomp med wahwah i en del av låten var något jag tänkte på tidigare.
Tänk om man skulle få och få tid över, att prova?
--- Slut citat ---
Du är ju mycket inte på wahwah har jag hört... ;-) Gott att pianot funkar bättre så här! :)
Eddi:
Som jag just skrev i Roffes tråd båda har ni utnyttjat ledmotivet på ett bra sätt i denna låt fast på lite olika sätt. Grunden är ju just att känslan finns där och ger möjligheten att utveckla grundidén vilket du har gjort här Jocke - wonderbaum - tycker kanske att pianot och vänster gura är lite för försiktig men det är en balansgång man måste göra. Schnyggt :D
MaxB:
--- Citat från: Jocke skrivet 18.03.2013, 20:36:16 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2013, 20:15:23 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 18.03.2013, 13:00:28 ---Skön melodi. En id'e är att spela 16-dels funkgitarr istället för att följa pianot på 8 - delarna. Helst på "sticket" eller vad du kallar det. Värt att jobba vidare med tycker jag.
--- Slut citat ---
Jag hör också att en funkig kompgitarr skulle sitta fint i partiet 70-109.
--- Slut citat ---
Efter 185 är det en annan gura - något åt det hållet?
--- Slut citat ---
Det wah-wah-komp jag tänker mig skulle vara mellan 70 och 109 sekunder. Ska jag testa att riffa och skicka till dig?
Vad behöver jag få av dig i så fall, en wave-fil eller använda befintlig mp3:a?
Om det ska va en ny wawe-fil, rendera gärna en 16-bitars 48 kHz, eftersom mitt Soundblaster är låst vid den samplingsfrekvensen.
Det är skönt hur din sologitarr ekar bort och saxofonen tar över igen, där runt 185. Där behövs inte något mer instrument än det du har nu, tycker jag.
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2013, 00:53:40 ---Som jag just skrev i Roffes tråd båda har ni utnyttjat ledmotivet på ett bra sätt i denna låt fast på lite olika sätt. Grunden är ju just att känslan finns där och ger möjligheten att utveckla grundidén vilket du har gjort här Jocke - wonderbaum - tycker kanske att pianot och vänster gura är lite för försiktig men det är en balansgång man måste göra. Schnyggt :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi - kul att du gillar! :) Det är skitkul att göra om. Ska ta en kik på balansgången framöver - tack för tips! :)
BTW: "New car" står det på min - Wunderbaum alltså - men den är lika rostig som förut - bilen alltså... :rolleyes:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.03.2013, 07:29:02 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 18.03.2013, 20:36:16 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2013, 20:15:23 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 18.03.2013, 13:00:28 ---Skön melodi. En id'e är att spela 16-dels funkgitarr istället för att följa pianot på 8 - delarna. Helst på "sticket" eller vad du kallar det. Värt att jobba vidare med tycker jag.
--- Slut citat ---
Jag hör också att en funkig kompgitarr skulle sitta fint i partiet 70-109.
--- Slut citat ---
Efter 185 är det en annan gura - något åt det hållet?
--- Slut citat ---
Det wah-wah-komp jag tänker mig skulle vara mellan 70 och 109 sekunder. Ska jag testa att riffa och skicka till dig?
Vad behöver jag få av dig i så fall, en wave-fil eller använda befintlig mp3:a?
Om det ska va en ny wawe-fil, rendera gärna en 16-bitars 48 kHz, eftersom mitt Soundblaster är låst vid den samplingsfrekvensen.
Det är skönt hur din sologitarr ekar bort och saxofonen tar över igen, där runt 185. Där behövs inte något mer instrument än det du har nu, tycker jag.
--- Slut citat ---
OK - det vore jätteroligt att få en Maxad gura! :) MP3 går bra!
bjurte:
Tycker det låter mkt bättre nu, nu är det bara virveln kvar som är lite för "statisk och ploppig"
och baskagen är kanske lite för försiktig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida