Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Marre - Soultaker/The End
HasseFX:
Härligt episkt! :) Vibbar både från 70-talets mer experimentella progressive typ Pink Floyd, Gentle Giant och samtidigt melodiskt som Uriah Heep och svenska Neon Rose. Trumspelet är fantastiskt och mer souligt ala CCS och Ginger Baker (usch vad jag ogillar namedropping :() och svänger av bara he-vete :P
Produktionen är OK, men lite "demo-slarvigt" - främst sången! Mycket bra insats av Marre, men framför allt stämmorna skaver rytmiskt och låter lite orepat!
spacetrucker:
Ojojoj... hade tänkt lägga upp en låt som jag själv är rätt nöjd med..... åsså blir man nerplockad på jorden på detta vis :mellow:
Superbra het enkelt.
För att såga på nåt så .... är inte helt förtjust i dessa korta serier (ta-da-dam) på tom-tumman, första gången vid 0:24.
Slutet är SUPERBRA :wub:
...jo, jag gillar sjösjukeversionen bättre :wacko:
Space
cykeln:
Shit pommesfrites!
Det här var rejält bra på alla håll
Text, låt
Spel och sång
och produktion
tungt och ändå tillgängligt
Kul med pre-corus i en låt
Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy)
Top!
Marruschkka:
--- Citat från: zorrow skrivet 16.03.2013, 21:51:26 ---Vanvettigt bra Bjurte och alla medverkande! Har lyssnat till låten längst upp i tråden och den fångade mig verkligen. Bra komponerat, härligt arrangerat och framfört. Tack alla medverkande för njutning på hög nivå! Riktigt bra Bjurtesolo på guran oxå! Mixen då... Allt är underbart men... om jag har lyssnat till rätt version (första i tråden) så distar basen i de lägre registren. Bjurte har ju världens bästa öron som jag alltid satt min största tillit till. Så kanske skall det låta som det låter. :unsure: I mina öron stör det tyvärr (tänkte skriva lite, men på en såpass bra låt så vore det synd med denna fadäs...) Slutligen TACK för en underbar låt som jag kommer att ladda ner i färdigt skick och lyssna på mååånga gånger. :rolleyes:
--- Slut citat ---
Men..snälla nån, så fint du skriver :P Sen des har ny mix tillkommit, hoppas du gillar den ännu bättre! Tack Zorrow.
--- Citat från: palm skrivet 17.03.2013, 08:37:20 ---Hej hej...
En mkt bra låt med sköna växlingar. Bra ljud och snygg sång. Lite mkt bas men just nu har jag mina inear och då blir mkt saker tyngre. En liten fundering jag fick när jag lyssnade och läste kommentarer kring pianot i slutet. Håller egentligen med om att det inte direkt tillför ngt MEN i något meddelande läste jag om din övergång till synthare.... Ett pefekt ställe att markera en ny början, istället för ett avslut - nytt sound nys id'eer. Detta blev flumigt....
/Palm
--- Slut citat ---
Tack, Bjurte har skurit i basen mm, så hoppas du gillar den nya mixen!
--- Citat från: HasseFX skrivet 17.03.2013, 18:18:21 ---Härligt episkt! :) Vibbar både från 70-talets mer experimentella progressive typ Pink Floyd, Gentle Giant och samtidigt melodiskt som Uriah Heep och svenska Neon Rose. Trumspelet är fantastiskt och mer souligt ala CCS och Ginger Baker (usch vad jag ogillar namedropping :() och svänger av bara he-vete :P
Produktionen är OK, men lite "demo-slarvigt" - främst sången! Mycket bra insats av Marre, men framför allt stämmorna skaver rytmiskt och låter lite orepat!
--- Slut citat ---
Tack Hasse, jag jobbade rätt mycket med rytmiken på den här låten, däremot var den lite ovanlig för mej, det håller jag med om, kanske några lyssningar till får dej att tycka att det funkar, för jag tycker det känns helt ok nu :D
--- Citat från: spacetrucker skrivet 17.03.2013, 19:25:36 ---Ojojoj... hade tänkt lägga upp en låt som jag själv är rätt nöjd med..... åsså blir man nerplockad på jorden på detta vis :mellow:
Superbra het enkelt.
För att såga på nåt så .... är inte helt förtjust i dessa korta serier (ta-da-dam) på tom-tumman, första gången vid 0:24.
Slutet är SUPERBRA :wub:
...jo, jag gillar sjösjukeversionen bättre :wacko:
Space
--- Slut citat ---
Du måste lägga upp din låt, jag vet att den är bra, kom igen :P
Sjö-sjukan funkar oxå tycker jag :)
--- Citat från: cykeln skrivet 17.03.2013, 20:07:49 ---Shit pommesfrites!
Det här var rejält bra på alla håll
Text, låt
Spel och sång
och produktion
tungt och ändå tillgängligt
Kul med pre-corus i en låt
Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy)
Top!
--- Slut citat ---
Tack Cykeln, oj vad kul att du nämnde just den passagen av Beatles..en av mina absoluta favoriter, kommer man i närheten är man i hamn :wub: TACK!
Ja, glad är förnamnet till fina recensioner vi fått och den senaste mixen låter sååå bra Bjurte!!
/Marre Maria Marruschkka
zorrow:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.03.2013, 19:27:03 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 16.03.2013, 21:51:26 ---Vanvettigt bra Bjurte och alla medverkande! Har lyssnat till låten längst upp i tråden och den fångade mig verkligen. Bra komponerat, härligt arrangerat och framfört. Tack alla medverkande för njutning på hög nivå! Riktigt bra Bjurtesolo på guran oxå! Mixen då... Allt är underbart men... om jag har lyssnat till rätt version (första i tråden) så distar basen i de lägre registren. Bjurte har ju världens bästa öron som jag alltid satt min största tillit till. Så kanske skall det låta som det låter. :unsure: I mina öron stör det tyvärr (tänkte skriva lite, men på en såpass bra låt så vore det synd med denna fadäs...) Slutligen TACK för en underbar låt som jag kommer att ladda ner i färdigt skick och lyssna på mååånga gånger. :rolleyes:
--- Slut citat ---
Men..snälla nån, så fint du skriver :P Sen des har ny mix tillkommit, hoppas du gillar den ännu bättre! Tack Zorrow.
Låten och framförandet är fortfarande lika fantastiskt. Tack för det! Tyvärr måste jag meddela att jag fortfarande hör distning i ljudbilden. Nu något mindre nu men när basen klämmer i samtidigt som baskaggen så hör jag det. Kanske är det mina hörlurar :unsure: Om ingen annan hör det så kan jag ha fel :wacko: men :unsure: Basljudet är ju fantastiskt i övrigt. Något annat hade jag inte väntad mig av Bjurte. Kanske lite mer kompression eller/och ett snäpp ner i volym på det instrumentet?
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida