Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Marre - Soultaker/The End
bjurte:
Roffe och Eddi Tack igen ! Bäst i år ?? Jo pyttsan !!
--- Citat från: Eddi skrivet 15.03.2013, 23:47:11 ---Del 5 är ju helt suverän (utom det sista på pianot då) borde läggas upp som egen låt!
--- Slut citat ---
Ähh..
Jag tänkte ju pussla ihop alla delar istället och göra en "tsmalmbe" Dvs. en 20-25 minutare.. :D
Se svaret till Wernis ang. Begravningspianot..(Vi får se,den kanske plockas ned om fler gnäller på den)
zorrow:
Vanvettigt bra Bjurte och alla medverkande! Har lyssnat till låten längst upp i tråden och den fångade mig verkligen. Bra komponerat, härligt arrangerat och framfört. Tack alla medverkande för njutning på hög nivå! Riktigt bra Bjurtesolo på guran oxå! Mixen då... Allt är underbart men... om jag har lyssnat till rätt version (första i tråden) så distar basen i de lägre registren. Bjurte har ju världens bästa öron som jag alltid satt min största tillit till. Så kanske skall det låta som det låter. :unsure: I mina öron stör det tyvärr (tänkte skriva lite, men på en såpass bra låt så vore det synd med denna fadäs...) Slutligen TACK för en underbar låt som jag kommer att ladda ner i färdigt skick och lyssna på mååånga gånger. :rolleyes:
palm:
Hej hej...
En mkt bra låt med sköna växlingar. Bra ljud och snygg sång. Lite mkt bas men just nu har jag mina inear och då blir mkt saker tyngre. En liten fundering jag fick när jag lyssnade och läste kommentarer kring pianot i slutet. Håller egentligen med om att det inte direkt tillför ngt MEN i något meddelande läste jag om din övergång till synthare.... Ett pefekt ställe att markera en ny början, istället för ett avslut - nytt sound nys id'eer. Detta blev flumigt....
/Palm
Asti:
Har lyssnat igen och låten växer! Älskar gitarrsoundet!
Tycker bättre om även andra delen vid ny lyssning.
Måste tillägga att jag håller med Wernborg om slutet - är tveksam till pianot,
men om det ska vara kvar så vore det nog bättre med ett enda mäktigt slutackord.
Ser fram emot att höra hela sviten i färdigt skick!
/Asti
bjurte:
Nu med Urbenad bas och en lätt sjösjuk Marre!
Ang. pianoslutet, jag vet, det tillför inget musikaliskt eller kommersiellt, men för mig är det en symbol för att "gräva ner det gamla och börja om på ny kula"
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida