Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Marre - Soultaker/The End
bjurte:
Lyssnat som en galning på basen nu, kan inte lyssna så högt kanske är det därför jag inte märker disten..
Tror heller inte det är basen som distar, snarare att det är 'kaggen' som slår igenom när den och basen slår samtidigt..
Ska prova att sänka den först.. För vid sololyssning av basen så låter den helt odistad.. :blink:
bjurte:
--- Citat från: HasseFX skrivet 17.03.2013, 18:18:21 ---Härligt episkt! :) Vibbar både från 70-talets mer experimentella progressive typ Pink Floyd, Gentle Giant och samtidigt melodiskt som Uriah Heep och svenska Neon Rose. Trumspelet är fantastiskt och mer souligt ala CCS och Ginger Baker (usch vad jag ogillar namedropping :() och svänger av bara he-vete :P
Produktionen är OK, men lite "demo-slarvigt" - främst sången! Mycket bra insats av Marre, men framför allt stämmorna skaver rytmiskt och låter lite orepat!
--- Slut citat ---
Bara en massa hjältar du nämner där.. Men riktigt bland dom är man nog inte än.. :D
Jo, ja visst kanske det skulle kunna vara tajtare med sången, men samtidigt är det charmen/signumet med hennes sång..
--- Citat från: palm skrivet 17.03.2013, 08:37:20 ---Hej hej...
En mkt bra låt med sköna växlingar. Bra ljud och snygg sång. Lite mkt bas men just nu har jag mina inear och då blir mkt saker tyngre. En liten fundering jag fick när jag lyssnade och läste kommentarer kring pianot i slutet. Håller egentligen med om att det inte direkt tillför ngt MEN i något meddelande läste jag om din övergång till synthare.... Ett pefekt ställe att markera en ny början, istället för ett avslut - nytt sound nys id'eer. Detta blev flumigt....
/Palm
--- Slut citat ---
Du läser mina tankar.. ;)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 17.03.2013, 19:25:36 ---Ojojoj... hade tänkt lägga upp en låt som jag själv är rätt nöjd med..... åsså blir man nerplockad på jorden på detta vis :mellow:
Superbra het enkelt.
För att såga på nåt så .... är inte helt förtjust i dessa korta serier (ta-da-dam) på tom-tumman, första gången vid 0:24.
Slutet är SUPERBRA :wub:
...jo, jag gillar sjösjukeversionen bättre :wacko:
Space
--- Slut citat ---
Tack!!
Och upp med låten genast!! :D
--- Citat från: Asti skrivet 17.03.2013, 11:23:18 ---Har lyssnat igen och låten växer! Älskar gitarrsoundet!
Tycker bättre om även andra delen vid ny lyssning.
Måste tillägga att jag håller med Wernborg om slutet - är tveksam till pianot,
men om det ska vara kvar så vore det nog bättre med ett enda mäktigt slutackord.
Ser fram emot att höra hela sviten i färdigt skick!
/Asti
--- Slut citat ---
Den kommer,men nu vill jag vila mig från den ett tag!
Vi ska ju göra Melancholia,och sen är det ett par tre Synthisar som vill ut,man får ju inte bränna ut sig!! :o
--- Citat från: cykeln skrivet 17.03.2013, 20:07:49 ---Shit pommesfrites!
Det här var rejält bra på alla håll
Text, låt
Spel och sång
och produktion
tungt och ändå tillgängligt
Kul med pre-corus i en låt
Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy)
Top!
--- Slut citat ---
Kul när det går hem!! Den där Beatles låten får jag allt spana in!
Eddi:
Jag hör inte skillnad på landkrabbeversionen och sjösjukeversionen - har öronen gett upp helt?
Cykeln:Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy) - tror han åsyftar på basgången i 5:an som är kult men din är bättre.
Någon sa att båda sjunger bra :lol: fick exakt den känslan av Marres sjung i början på KR Innan det reddes ut.
Begravningpianot hänger med still :P Enda smolken i denna dubbla bägare tycker jag
bjurte:
Jodå,jag litar på Zorrow,du hör nog vad du hör.
Men jag skulle gärna få det bekräfftat av fler,så Är det Dist på Basen ??
(Om du inte menar slut delen,för den är ju dubbad med en 'stickig' synthbas)
Sedan får jag väl Lägga up en "Eddi Edition" på denna,för på originalet fyller pianot en funktion. :D
bjurte:
Bara så ni vet,basen är nermonterad och under lupp!! :)
Den som hörs i första posten är alltså,än så länge den gammla trasiga varianten.. :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida