Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Marre - Soultaker/The End
Eddi:
Del 5 är ju helt suverän (utom det sista på pianot då) borde läggas upp som egen låt!
Marruschkka:
--- Citat från: bjurte skrivet 15.03.2013, 15:10:48 ---Basen skuren i bötten, urgröpt och höjd Bättre eller sämre ??
Ähh den är fortfarande för tung va ?? :blink:
--- Slut citat ---
Mixen är kanon nu Bjurte :P
--- Citat från: Asti skrivet 15.03.2013, 18:49:25 ---Låter bra om båda! Gillar första bäst, den andra får man väl se som en epilog till låtserien antar jag...?
Skitsnygga gitarrer och mäktig sång av Marre! Kanske basen skulle ner en aning i första låten...
Annars bra mix och fin ljudbild! Tycker nog ditt gitarr-spel och ljud påminner mer om PF än DS.
Det här ska jag lyssna mer på! Riktigt bra!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti, det här är en verkligt skön låt med stor tyngd, det känns så hedrande att vara med på den här :rolleyes:
Ja, Jocke, den här kommentaren från dej gillar jag skarpt:" När det är riktigt jävla motigt är det bra med mål och att man har självdisciplinen att se till att nå dem - bra jobbat!" :wub:
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.03.2013, 19:14:37 ---Ojojojoj!! Otroligt bra. Väldigt kreativt producerat, gillar speciellt sångljudet med det psykadeliska ekot. Marre, du sjunger helt lysande. Bra tolkat som fan!
Förbättringsförslag:
I introt ligger nåt ljud samtidigt med virvel som låter som någon säger "fla". Låter lite som en dåligt klipp.
Det distar/slår över en hel del i diskanten. För hårt komprimerat?
Pianot i de sista 10 sekunderna tillför inget tycker jag.
Summa summarum: bäst i år på KR.
--- Slut citat ---
Jag säjer oxå Oj oj, så kul att du oxå gillar, och KR:s bästa i år...men tack :wub:
--- Citat från: Roffe H skrivet 15.03.2013, 19:29:14 --- :D Är nog benägen att hålla med Wernborg om bäst i år...om man nu ska tala i dessa termer...men det bästa jag hört på länge i alla fall! :D Tack för att jag fick vara med. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Oj oj, igen, så trevligt! Din sax är alltid ljuvlig, är så glad att du är med här :D
Eddi: visst är den avslutande delen jättebra den oxå, mums :D
/Maria Marre Marruschkka
bjurte:
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 18:55:27 ---
En del låtar bör man göra medans man har allt klart för sig - andra tjänar på om man väntar...!^^ Det här är kanon men trots att vi skrivits vid om att du skulle jobba klart det här har jag inte fattat vilka låtar som hänger ihop...
--- Slut citat ---
Del 1. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25918
Del 2. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32226
Del 3. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26678
Och denna avslutande delen då..(4 & 5)
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 18:55:27 ---Av solot i första partiet får jag närmast David Gilmour-vibbar.
--- Slut citat ---
Gilmour =
bjurte:
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.03.2013, 19:14:37 ---Ojojojoj!! Otroligt bra. Väldigt kreativt producerat, gillar speciellt sångljudet med det psykadeliska ekot. Marre, du sjunger helt lysande. Bra tolkat som fan!
Förbättringsförslag:
I introt ligger nåt ljud samtidigt med virvel som låter som någon säger "fla". Låter lite som en dåligt klipp.
Det distar/slår över en hel del i diskanten. För hårt komprimerat?
Pianot i de sista 10 sekunderna tillför inget tycker jag.
Summa summarum: bäst i år på KR.
--- Slut citat ---
Härligt Wernis!
Precis sådana här tips är vad jag vill ha, lätt att missa sånt när man bygger lager på lager..
Hade inte hört Flaff-flaff ljuden om du inte pekat på dom,vid sololyssningar visade det sig tyvärr vara något med virveln(Sejjarmattan??)
Otroligt svårt att rätta till, om man inte byter hela virveln, och då faller ju soundet, men jag ska i alla fall prova att bara byta virvel i dom delarna.
Dist i diskanten, ja se dit upp når inte riktigt mina blomkålstrattar, överkomprimerar tror jag dock inte, är ganska sparsam med Komp.
Har det bara på Stänginstr, skintrummorna och sång.
Det är nog hederlig gammal digitaldist , blir sänkning overall till nästa mix.
Delayet är ett RP-Delay, ett skitkul delay och som du säger djä...t psykadeliskt..
Pianot i slutet !! Jo ni har nog rätt,det tillför väll inte så mycket, tanken var väll mest som ett 'symboliskt' avslut.
bjurte:
--- Citat från: Asti skrivet 15.03.2013, 18:49:25 ---Låter bra om båda! Gillar första bäst, den andra får man väl se som en epilog till låtserien antar jag...?
Skitsnygga gitarrer och mäktig sång av Marre! Kanske basen skulle ner en aning i första låten...
Annars bra mix och fin ljudbild! Tycker nog ditt gitarr-spel och ljud påminner mer om PF än DS.
Det här ska jag lyssna mer på! Riktigt bra!
/Asti
--- Slut citat ---
Basen är appsolut sänkt i nästa mix.
Knopfler i all ära(Superduktig Gitarrist) Men de e GILMOURE jag vill ha... B)
Och vist är det så, tänkt som en Epilog, Börjar med en ensam bas och synth för att sedan stegra och stegra och stegra och POFF..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida