Forum > Färdiga produktioner

Bjurte & Marre - Soultaker/The End

<< < (5/17) > >>

Roffe H:
Var "tvungen" att lyssna igen, som jag sa. Låten är ju så grymt bra.  :) Båda sjunger så bra med känsla, stämmorna sitter som en smäck och gitarren är så läcker (... om man kunde lira så, tänker man). Knopfler ja, varför inte! Basen är tung i mina lurar, men kanske inte i en bra monitor, förresten är det en smaksak faktiskt, lite mysigt också med mycket bas på en sån här låt. Texten och själva låten är också så jäkla bra, har kanske sagt det tidigare, tål att sägas igen i så fall. Häftigt värre, sluta inte med guran!  :D
/Roffe H

Asti:
Låter bra om båda! Gillar första bäst, den andra får man väl se som en epilog till låtserien antar jag...?
Skitsnygga gitarrer och mäktig sång av Marre! Kanske basen skulle ner en aning i första låten...
Annars bra mix och fin ljudbild! Tycker nog ditt gitarr-spel och ljud påminner mer om PF än DS.
Det här ska jag lyssna mer på! Riktigt bra!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 15.03.2013, 14:42:49 ---
Så är det Jocke, det här var/är något som jag bara 'MÅSTE' få ur mig för att inte bli tokig..
Särskilt i början och första låten som jag fortfarande rankar som det viktigaste/Bästa jag någonsin gjort, även om man tydligt hör att jag där är ganska ringrostig efter en period jag inte kunde förmå mig att ta tag i något.. :wacko:
Men nu är det dags att släppa det där, det har gått snart 2 år(det är inte klokt va tiden springer iväg.. :o )
Minnena börjar suddas ut och det känns nästan patetiskt att peta i skiten längre (Men jag lovade mig själv,när det var som värst att slutföra denna svit)

--- Slut citat ---

En del låtar bör man göra medans man har allt klart för sig - andra tjänar på om man väntar...!^^ Det här är kanon men trots att vi skrivits vid om att du skulle jobba klart det här har jag inte fattat vilka låtar som hänger ihop... Du kan väl lägga dem tillsammans under färdiga sedan? :) När det är riktigt jävla motigt är det bra med mål och att man har självdisciplinen att se till att nå dem - bra jobbat! :)

--- Citat från: bjurte skrivet 15.03.2013, 15:10:48 ---Basen skuren i bötten, urgröpt och höjd Bättre eller sämre ??
Ähh den är fortfarande för tung va ?? :blink:

--- Slut citat ---

Av solot i första partiet får jag närmast David Gilmour-vibbar. Tycker solot i andra partiet ska upp.  ;)
Knarret i basen är så gött men spricker lite på några av de höga tonerna. Ko klockan efter "all along" är lite hög och låter mer ensam än den egentligen är. Är lite skum på soundet i "mässingen" ^^... Jag vet att du vill ha trummorna långt fram men cymbalerna låter både distade (klippning?) och modulerade (reverb med texture?) på något konstigt sätt i mina lurar...

Wernborg:
Ojojojoj!! Otroligt bra. Väldigt kreativt producerat, gillar speciellt sångljudet med det psykadeliska ekot. Marre, du sjunger helt lysande. Bra tolkat som fan!

Förbättringsförslag:
I introt ligger nåt ljud samtidigt med virvel som låter som någon säger "fla". Låter lite som en dåligt klipp.

Det distar/slår över en hel del i diskanten. För hårt komprimerat?

Pianot i de sista 10 sekunderna tillför inget tycker jag.

Summa summarum: bäst i år på KR.

Roffe H:
 :D Är nog benägen att hålla med Wernborg om bäst i år...om man nu ska tala i dessa termer...men det bästa jag hört på länge i alla fall!  :D Tack för att jag fick vara med.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion