Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Marre - Soultaker/The End
Harmonica mike:
Oj,lyssnade igenom texten..Det borde jag ha gjort igår,men jag koncentrerade mig på mixen å arret.Starkt det här Björn,och jag tänker..du har väl inte blivit sjuk..? Ja det finns en personlig vinkel i detta som talar starkt till mig,så jag tänker i de banorna.
Maria:
Då förstår jag,du fick en mall att följa.Bra jobbat säger jag då,för det är svårast.Lättare att sjunga från sitt eget uttryck och korrigera text så det flyter,det var så jag tänkte.
Tungt budskap i denna ja,men en bra låt.Och jag tycker de olika delarna fogas ihop snyggt.Det blir dramatiskt.Gitarrsolot är riktigt läckert.Jag lyssnade i monitorer nu och där låter mixen kalas,snudd på färdig skivprodd modell pro.
Mike
Jocke:
Tungt detta... på flera plan!^^ Bra insatser av er båda! :) Ska inte djupa för mycket men tror att man behöver hantera även den mörka sidan och inte gå genom livet med förbundna ögon - att skriva, måla eller göra musik fungerar bra på det personliga planet då man blir upptagen med annat än att grubbla och kan lägga det åt sidan när man är klar (nåja, vissa saker får man bära med sig... )
Tycker inte alls att moll är för muntert. Tycker inte alls att låten förmedlar uppgivenhet utan vilja och målmedvetenhet - det är ju en del man vill hinna med innan det är över!^^ Gillar också att det är en text som faktiskt försöker säga något, dramatiken i arrangemanget och så gitarrstämmorna så klart! :)
bjurte:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.03.2013, 10:00:05 ---Oj,lyssnade igenom texten..Det borde jag ha gjort igår,men jag koncentrerade mig på mixen å arret.Starkt det här Björn,och jag tänker..du har väl inte blivit sjuk..? Ja det finns en personlig vinkel i detta som talar starkt till mig,så jag tänker i de banorna.
Maria:
Då förstår jag,du fick en mall att följa.Bra jobbat säger jag då,för det är svårast.Lättare att sjunga från sitt eget uttryck och korrigera text så det flyter,det var så jag tänkte.
Tungt budskap i denna ja,men en bra låt.Och jag tycker de olika delarna fogas ihop snyggt.Det blir dramatiskt.Gitarrsolot är riktigt läckert.Jag lyssnade i monitorer nu och där låter mixen kalas,snudd på färdig skivprodd modell pro.
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike det värmer ! (Men fn.. va kallt det blivit igen.. :wacko:)
Först! Jag har inte BLIVIT sjuk - Jag har VARIT sjuk. ;)
Hela sviten (The Rezznac Chronicles ) på 4 o en halv låt har avhandlat/bearbetat detta.
Del 1. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25918
Del 2. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32226
Del 3. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26678
Och denna avslutande delen då..(4 & 5)
Denna del var Kanske lite väl direkt(ångrar det nästan), men samtidigt ett effektivt sätt att avsluta den på..
bjurte:
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 13:28:49 ---Tungt detta... på flera plan!^^ Bra insatser av er båda! :) Ska inte djupa för mycket men tror att man behöver hantera även den mörka sidan och inte gå genom livet med förbundna ögon - att skriva, måla eller göra musik fungerar bra på det personliga planet då man blir upptagen med annat än att grubbla och kan lägga det åt sidan när man är klar (nåja, vissa saker får man bära med sig... )
Tycker inte alls att moll är för muntert. Tycker inte alls att låten förmedlar uppgivenhet utan vilja och målmedvetenhet - det är ju en del man vill hinna med innan det är över!^^ Gillar också att det är en text som faktiskt försöker säga något, dramatiken i arrangemanget och så gitarrstämmorna så klart! :)
--- Slut citat ---
Så är det Jocke, det här var/är något som jag bara 'MÅSTE' få ur mig för att inte bli tokig..
Särskilt i början och första låten som jag fortfarande rankar som det viktigaste/Bästa jag någonsin gjort, även om man tydligt hör att jag där är ganska ringrostig efter en period jag inte kunde förmå mig att ta tag i något.. :wacko:
Men nu är det dags att släppa det där, det har gått snart 2 år(det är inte klokt va tiden springer iväg.. :o )
Minnena börjar suddas ut och det känns nästan patetiskt att peta i skiten längre (Men jag lovade mig själv,när det var som värst att slutföra denna svit)
bjurte:
Basen skuren i bötten, urgröpt och höjd Bättre eller sämre ??
Ähh den är fortfarande för tung va ?? :blink:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida