Forum > Demolåtar
Roffe H -TROUBLE ( Ny version med Marre på stämsång)
spacetrucker:
Var på lördagen på teater med några bekanta. Efter teatern stack vi oss in på en öl i en pub och där var det fullt ös.. omöjligt att snacka. Tänk om där varit SÅNHÄR musik istället....
Mycket skön lyssning :wub:
Space
Roffe H:
MaxB: Tonen som överraskar är kanske inte riktigt medveten, det kommer lite väl snabbt, blev förvånad själv. Tycker du jag ska ändra eller låtsas de är "live". Menar du ett annat tema på text eller musik? Försent kanske att ändra på nu, men värt att tänka på det till en annan gång. :wacko:
Gurano: Bockar och bugar! Kul med jazz! :D
spacetrucker: Synd att inte vi var där och lirade då... :rolleyes:
/Roffe H
Alatar:
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.03.2013, 17:12:12 ---Tack för respons Alatar. Har "lyssnat på" vad många har skrivit...väldigt tacksam för alla goda råd. Här kommer den senaste verren med små men kanske viktiga justeringar, bra kan bli bättre..kommentera gärna. :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Snyggt! Nu smälter rösterna ihop jättebra.
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.03.2013, 21:04:20 ---MaxB: Tonen som överraskar är kanske inte riktigt medveten, det kommer lite väl snabbt, blev förvånad själv. Tycker du jag ska ändra eller låtsas de är "live". Menar du ett annat tema på text eller musik? Försent kanske att ändra på nu, men värt att tänka på det till en annan gång. :wacko:
--- Slut citat ---
Jag tycker det är skönt att tonen är där! Oavsett hur den kom dit! :lol:
Jag har analyserat hur "Trouble" är uppbyggd men rent principiellt kan en låtuppbyggnad typ, vers - refräng - vers - refräng - vers - refräng, må bra av något som bryter av någonstans. Så tänkte jag.
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2013, 21:38:01 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.03.2013, 21:04:20 ---MaxB: Tonen som överraskar är kanske inte riktigt medveten, det kommer lite väl snabbt, blev förvånad själv. Tycker du jag ska ändra eller låtsas de är "live". Menar du ett annat tema på text eller musik? Försent kanske att ändra på nu, men värt att tänka på det till en annan gång. :wacko:
--- Slut citat ---
Jag tycker det är skönt att tonen är där! Oavsett hur den kom dit! :lol:
Jag har analyserat hur "Trouble" är uppbyggd men rent principiellt kan en låtuppbyggnad typ, vers - refräng - vers - refräng - vers - refräng, må bra av något som bryter av någonstans. Så tänkte jag.
--- Slut citat ---
Jag förstår hur du tänker Max, en "brygga" eller nåt annat trevligt som dyker upp...ja, nu är det som det är. Tack för tips...ska skrynkla min panna nästa gång jag komponerar. :huh:
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida