Forum > Demolåtar
The Boy from out of space
Light Head:
Tackar Bjurte,, bra kommentarer! Och du kommer att finna din sanna själ snart! Ge det lite tid och lyssna på rätt musik bara.. :wub:
Gitarrerna och munspelet ställde jag in läääängst in i garderoben. Om du lyssnar riktigt noga kan du höra lite små resonanser från när tungorna svänger på munspelet, precis när trummorna är som mest komprimerade och trycker på ordentligt.
Trumljuden är ordentligt komprimerade. Jag har även jobbat rätt mycket med stereodelay, snarare än reverb. Kände att det var väldigt många "rum" så det drogs ner ordentligt på det. Har kommit på att när jag skriver musik så är varje enskilt ljud, inklusive effekter, "ett" ljud. Så bygger jag mina låtar. Det är sällan jag kör med samma effekt på många spår eller hela arret. På gott och ont. Är jag ensam om att jobba så?
Emulator:
Ja, samma feel här. Lite för lite tryck i trummorna och ljuden saknar krisp. Oväntad och trevlig sväng i takten, men en intensitetshöjning eller hook saknas. Återkommer igen efter mer lyssning.
spacetrucker:
Rymden e STOOOOR... men trummorna e instängda i ett liiiitet rum. Annars är detta inte fyskam alls ^_^
SPACEtrucker
Light Head:
Där ser man,, jag hade inte en tanke på att trummorna skulle bli denstora frågan.. :wacko:
MaxB:
Hyfsad låtidé och god sångare.
Upplever att trummorna är för tysta i helheten. Pianot låter för högt i jämförelse med de syntljud som kommer in ungefär vid 45 sekunder. De ljudet är sköna och skulle få höras mer tycker jag. Går det bredda sången så att den inte är så smal i ljudbilden.
Jag använder alltid Voxengo Stereotouch på min sång. Den är gratis och ger skön fyllighet till ett mono-sångspår tycker jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida