Forum > Demolåtar

Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)

<< < (5/13) > >>

BluesBoy:

--- Citat från: Asti skrivet 10.03.2013, 14:02:56 ---BluesBoy - Michael Jackson har jag aldrig omnämnts med tidigare! Nu måste jag bättra på moon-walken!  :)
               Du har helt rätt angående virveln! Jag får inte till ljudet på den. Roligt att du gillar sången!

--- Slut citat ---
Hehe, tänkte mest på ackordföljden i början och kanske inte så mycket stil-/musikmässigt. ;)
Den jag tänkte på var Earth Song. När jag hörde inledningen så kopplade jag ihop de två, enbart på ackorden.
Finns ju massa låtar som innehåller samma ackord. ;)

Tittar man på melodifestivalen så är det ju många låtar som innehåller samma melodi också. :D

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.03.2013, 14:48:56 ---Hallå Asti!
Håller med dig, kanske inte själva låten. Men det är nåt med sången som får mig att tänka på "Beatlarna" (men det är ju som jag uppfattar det, och det är absolut inte negativt utan tvärtom).  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Om något som helst, må så vara inandningar, gutturala oljud eller smackande, i min torftiga vokala utövning
ger associationer till Beatles eller någon i Beatles' omgivning eller någon Beatles har träffat eller hört talas om,
hur avlägset, världsfrånvänt eller oavsiktligt det än må vara, blir jag naturligtvis oerhört smickrad och stolt!  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: BluesBoy skrivet 10.03.2013, 17:34:54 ---
--- Citat från: Asti skrivet 10.03.2013, 14:02:56 ---BluesBoy - Michael Jackson har jag aldrig omnämnts med tidigare! Nu måste jag bättra på moon-walken!  :)
               Du har helt rätt angående virveln! Jag får inte till ljudet på den. Roligt att du gillar sången!

--- Slut citat ---
Hehe, tänkte mest på ackordföljden i början och kanske inte så mycket stil-/musikmässigt. ;)
Den jag tänkte på var Earth Song. När jag hörde inledningen så kopplade jag ihop de två, enbart på ackorden.
Finns ju massa låtar som innehåller samma ackord. ;)
Tittar man på melodifestivalen så är det ju många låtar som innehåller samma melodi också. :D

--- Slut citat ---
Kommer inte på direkt hur Earth song går, ska kolla upp det!
Ja, den ackordföljden i början är ju inte speciellt originell!  :rolleyes:
Tack för att du redde ut begreppen så jag slipper slita med moon-walken!  :)
/Asti

bjurte:
Själv tänker jag på Signaturen till M.A.S.H i introt, annars skönt och behaglig resa, lite kluriga harmonier och en nypa vaggvisa.
Bra ljud, men den där Raggadagoch virveln som drar igång trummilummandet känns lite malplacerad...   

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 13.03.2013, 17:18:27 ---Själv tänker jag på Signaturen till M.A.S.H i introt, annars skönt och behaglig resa, lite kluriga harmonier och en nypa vaggvisa.
Bra ljud, men den där Raggadagoch virveln som drar igång trummilummandet känns lite malplacerad...   

--- Slut citat ---
Ja, det kanske påminner om M.A.S.H.-introt...
Håller med dig om trummorna, som jag inte lyckats få till riktigt bra!
Tack för din kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion