Forum > Demolåtar
Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)
Eddi:
Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
Jag lyssnar först och främst på harmonierna och sedan på hur sången låter alltså melodin sedan kanske på hur det är arrat och långt senare på om fiolen passar in eller om trumman är torr eller nåt.
Jag älskar dessa harmonier och stortrivs med din sångmelodi i övrigt har jag ännu inte i alla fall kommit på nåt vettigt att säga.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.03.2013, 00:01:57 ---Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
Jag lyssnar först och främst på harmonierna och sedan på hur sången låter alltså melodin sedan kanske på hur det är arrat och långt senare på om fiolen passar in eller om trumman är torr eller nåt.
Jag älskar dessa harmonier och stortrivs med din sångmelodi i övrigt har jag ännu inte i alla fall kommit på nåt vettigt att säga.
--- Slut citat ---
Samma gör jag, lyssnar o läser. Tycker det är mycket mer Asti än Beatles. Tror det är lite tvång att säga att musik från icke superkändisarlåter som nåt känt band. När Dire Straits första skiva kom läste jag att de lät som Bob Dylan. Det skulle nog ingen påstå idag, de låter ju som Dire Straits.
Fin låt som vanligt. Allt måste inte vara vrålös och märkliga stick.
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.03.2013, 00:01:57 ---Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar harmonier och sångmelodi! Det tycker jag var vettigt sagt! :)
Tack för kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.03.2013, 01:00:56 ---
--- Slut citat ---
Samma gör jag, lyssnar o läser. Tycker det är mycket mer Asti än Beatles. Tror det är lite tvång att säga att musik från icke superkändisarlåter som nåt känt band. När Dire Straits första skiva kom läste jag att de lät som Bob Dylan. Det skulle nog ingen påstå idag, de låter ju som Dire Straits.
Fin låt som vanligt. Allt måste inte vara vrålös och märkliga stick.
--- Slut citat ---
Nej, det här tycker jag nog inte har så mycket Beatles-influenser...
Man har ju ofta en tendens att placera det mesta i fack tyvärr! Det förfaller jag själv till då och då... :rolleyes:
Det var väl Mark Knopflers sångsätt kan jag tänka mig som man tyckte var lite "mumlande" som Dylan ibland kan vara...?
Håller med dig, ibland är det skönt att göra musik med enkla harmonier och arrangemang och i stället kanske
få till mer känsla och uttryck! Roligt att du gillar låten!
Tack för din kommentar!
/Asti
Harmonica mike:
--- Citat från: Asti skrivet 10.03.2013, 09:15:33 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.03.2013, 23:46:02 ---I mina öron - klart.
Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!
Beatlemania = CPG?
Mike
--- Slut citat ---
Tack för det Mike! Speciellt roligt att du gillar sången!
CPG var bara med på 3:e stämman i kören den här gången, så han
har inte så stor del i den här låten! :rolleyes:
/Asti
--- Slut citat ---
Ja jag hajade det
Det var därför jag frågade om Cpg står för beatlemaniat - i dom andra alstren :D
Jag har ju en rocksnubbe som sliter i min lilla visnerv,och nu har han plötsligt fått för sig att det är funk som gäller,var skall detta sluta :lol:
Nu när jag lika är här så tar jag en lyssning till.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida