Forum > Demolåtar

Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)

<< < (4/13) > >>

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 10.03.2013, 09:28:10 ---Jag använder staccaton på cello och mer utdragna toner på violinerna, men kanske ska jag variera violinerna mer..?

--- Slut citat ---

--- Citat från: Asti skrivet 09.03.2013, 20:38:32 ---...
Jocke - Tyckte jag drog ner reverbet rejält, men det kanske inte var tillräckligt trots allt.
           OK - du håller med cykeln om stråkarna...

--- Slut citat ---

Har inget emot stråkarna så där i allmänhet men skulle gilla om de var mer accentuerade när de är "korta" och spelar på varje taktslag. :)

--- Citat från: Asti skrivet 10.03.2013, 09:28:10 ---Jag tycker ADT ger ett fylligare sångljud utan att behöva dubba, som är svårt att få perfekt synkat.

--- Slut citat ---

Tycker du får till en underbar stämning och atmosfär kring din sång och stämmor - vill absolut inte sabotera det. Har själv pysslat med sång en del i vinter. (Fick ju några otroligt begåvade sångare "på halsen"...  B) )
ADT´n är kul och användbar men har en tendens att kantra så det låter mer i ena kanalen. Jag märker att jag vill hålla leaden "torr" mitt fram och kunna variera breddning och reverb och har börjat lägga dem som en (eller flera) sends till effektkanaler.

Jag använder ofta gate för att dubbspåren ska synka. Om du kör Cubase kan du jämför preset för "clean lead" och "clean backing vocals" för att få lite grepp om hur det hanteras. Ofta räcker de med lite skruvande men om man vill gå in hårdare kan man sidechaina dubbkanalen så att den öppnas av lead-kanalen. Låter kanske joxigt men är verkligen inte så knepigt!  ;)

Asti:
BluesBoy - Michael Jackson har jag aldrig omnämnts med tidigare! Nu måste jag bättra på moon-walken!  :)
               Du har helt rätt angående virveln! Jag får inte till ljudet på den. Roligt att du gillar sången!
MaxB - Skönt att höra!
Roffe H - Kul att du gillar, men tycker inte låten har så mycket Beatles-influenser...?
Jocke - Tror det blir lite för mycket med varje taktslag. Blir nästan som arpeggio då...
           Intressanta tips ang sång/ADT! Ska försöka sätta mig in i det och testa.

Tack för värdefull feedback!
/Asti

Sigmunds:
Synes dette låter bra Asti.  :) Det eneste som stör meg litt er lyden på stråkarna.. litt vel syntetisk i mine ører. Hvilken plugin bruker du?

Asti:

--- Citat från: Sigmunds skrivet 10.03.2013, 14:13:49 ---Synes dette låter bra Asti.  :) Det eneste som stör meg litt er lyden på stråkarna.. litt vel syntetisk i mine ører. Hvilken plugin bruker du?

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det låter bra!
Stråkpluggen är EWQL Symphonic Orchestra Gold.
Tack för din feedback!
/Asti

Roffe H:
Hallå Asti!
Håller med dig, kanske inte själva låten. Men det är nåt med sången som får mig att tänka på "Beatlarna" (men det är ju som jag uppfattar det, och det är absolut inte negativt utan tvärtom).  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion