Forum > Demolåtar

Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)

<< < (3/13) > >>

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.03.2013, 23:46:02 ---I mina öron - klart.
Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!
Beatlemania = CPG?
Mike

--- Slut citat ---
Tack för det Mike! Speciellt roligt att du gillar sången!
CPG var bara med på 3:e stämman i kören den här gången, så han
har inte så stor del i den här låten!  :rolleyes:
/Asti

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.03.2013, 00:30:20 ---Snygga modulationer mellan dur och moll speciellt på slutet även om jag kanske tycker det blir lite för mycket det. Är fortfarande inte vän av ditt ADT användande, tycker din röst gör sig bättre utan. Mest för att jag tycker det låter konstigt och artificiellt. Varför måste du vilja dubbla sången hela tiden? Mycket prat av andra om Beatles som jag inte håller med om.  För mig en mer allmän upplevelse av psykedeliskt 60-tal, vilket inte är det sämsta.
Trummorna är som vanligt din svaghet. Här vill jag höra en mer drivande hihat. Baskaggen har ingen definition. Låter alltför soft och otydlig. Mer sting i trumkompet mao.
Stråkarna kan nog funka men inte bara långa toner utan också expressiva staccaton.
Låten har en tydlig vers, refr 2 ggr, sen dur/moll partiet som är en slags variation av refrängen tror jag. På nåt sätt känns det lite konstigt med det sista partiet även om jag gillar svarskörerna som påminner mig om nån Stevie Wonder låt.
Som alltid gillar jag det du gör och detta är inget undantag.
När jag lyssnar på detta tänker jag lite på hur jag skulle ha gjort det, därför väldigt subjektivt.

--- Slut citat ---
Jag tycker ADT ger ett fylligare sångljud utan att behöva dubba, som är svårt att få perfekt synkat.
Jag tycker nog inte det här är varken speciellt Beatles-inspirerat eller psykedeliskt, men antagligen 60-talsmusik...
Precis som du säger så är jag inte nöjd med trummorna, fastän jag lagt en hel del tid på att leta runt i EZ och även editerat en del själv... :wacko:
Jag använder staccaton på cello och mer utdragna toner på violinerna, men kanske ska jag variera violinerna mer..?
Jag ser låten som två partier mer än vers - refräng - vers - refräng - stick. Tyckte nog andradelen funkade som "lagom" brytning mot den första....
Roligt att du gillar låten trots en hel del invändningar!  :)
Naturligtvis är det subjektiva kommentarer från dig och det är dom jag helst vill ha! ;)
Tack för lyssning och utförliga kommentarer!
/Asti

BluesBoy:
Klart skön låt. Mycket behaglig att lyssna på. Kanske lite för mycket Michael Jackson inledningsvis (kommer inte ihåg vad låten heter), men det ändras ju hyfsat snabbt.
Tycker allting passar bra ihop ljudmässigt, det enda som stör mig något är virveln. Det låter inte riktigt som att den sitter ihop med övrigt.

Sången är skitbra. :)

Bra jobbat!

MaxB:
Det låter bra om såväl instrument som sång.

Roffe H:
En typisk "Asti-låt", gillar. Bra låt, sköna harmisar, fin sång och stämmor...och jag gillar Beatles-soundet, det vet du!  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion