Forum > Demolåtar
Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)
Jocke:
Det här är behagligt att lyssna på och om man lyssnar lite noggrannare så hör man att du smyger in lite variation och jag gillar sådana subtila förändringar som gradvis gör skillnad mellan början och slutet. :) Det första jag tänkte på var att du kunde ha lite mindre reverb på sången - iaf där du sjunger i ett lägre tonläge för att det ska kännas lite intimare! :huh: Jag vet inte vad sådana där korta stråkar heter men det kunde vara snyggt att accenturera dem lite... :)
palm:
Sverige har fått sin egen little Beattle...
Detta är riktigt snyggt... gillar dina harmonier i nästan hela låten. Andra ackordet på versen är så vackert (ett dim?) Harmonierna ger en känsla och riktigt skön njutning.
Jag håller inte med om att den är för lång... den är lagom. Sång soundet är bra men jag det hade varit kul att höra det några snäpp ännu torrare i verserna, bara för att konstatera att det är bra som det är just nu.
Den enda ackordväxling som jag inte håller med dig kring är i sticket eller vad man skall kalla det, där du har körer i slutet. Det börjar med en runda där du sjunger själv.... de första fyra ackorden leder (i mitt sinne) till något annat, det du gör leder till det oväntade - och det är nog det jag INTE är van vid.
Mkt bra jobbat - gillar mkt!
/Palm
Asti:
Emulator - Jag försökte variera genom att ta ner den halvvägs, men kanske en paus eller något mer som bryter av hade behövts..?
Var rädd för att melodin är något jag hört... Kul att du gillar komposition och arr!
Wernborg - Tycker nog själv att sångljudet blev rätt lyckat, vill inte ha för mycket reverb. Du gillar kanske inte ADT-effekten?
Roligt att du gillar låten och harmisarna! 3:27 är väl inte så långt? :)
cykeln - Jasså du gillar inte stråkarna! Tyckte jag behövde något som fyllde ut, men det kanske finns bättre val....
Har ju hört låten många gånger nu, men tycker nog elpianot hörs tillräckligt...? Är gitarrerna också för låga?
Ja, staccatot kunde säkert accentueras mer, det håller jag med om. Blir särskilt glad över att du gillar sången!
Jocke - Tyckte jag drog ner reverbet rejält, men det kanske inte var tillräckligt trots allt.
OK - du håller med cykeln om stråkarna...
palm - Vad kul att du gillar harmonierna! Så du tycker också det är lite för mycket reverb?
Är osäker på vilken ackordväxling som du inte gillar. Sticket loopar på ackorden Fmaj7 - E - E7 - Am - A - Dm - D - Dm.
Roligt att du gillar låten!
Tack alla för er feedback! Ska fundera och försöka omsätta! :)
/Asti
Harmonica mike:
I mina öron - klart.
Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!
Beatlemania = CPG?
Mike
Tokai:
Snygga modulationer mellan dur och moll speciellt på slutet även om jag kanske tycker det blir lite för mycket det. Är fortfarande inte vän av ditt ADT användande, tycker din röst gör sig bättre utan. Mest för att jag tycker det låter konstigt och artificiellt. Varför måste du vilja dubbla sången hela tiden? Mycket prat av andra om Beatles som jag inte håller med om. För mig en mer allmän upplevelse av psykedeliskt 60-tal, vilket inte är det sämsta.
Trummorna är som vanligt din svaghet. Här vill jag höra en mer drivande hihat. Baskaggen har ingen definition. Låter alltför soft och otydlig. Mer sting i trumkompet mao.
Stråkarna kan nog funka men inte bara långa toner utan också expressiva staccaton.
Låten har en tydlig vers, refr 2 ggr, sen dur/moll partiet som är en slags variation av refrängen tror jag. På nåt sätt känns det lite konstigt med det sista partiet även om jag gillar svarskörerna som påminner mig om nån Stevie Wonder låt.
Som alltid gillar jag det du gör och detta är inget undantag.
När jag lyssnar på detta tänker jag lite på hur jag skulle ha gjort det, därför väldigt subjektivt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida