Exempel på lite fingerplock:
&feature=youtu.be
Principen är ju att varannan ton spelas med tummen på E, A och D-strängarna och varannan ton med pekfingret, långfingret eller ringfingret på G, H och tunna E-strängen.
Ibland kan man bryta av genom att använda tumme och t.ex. pekfinger samtidigt och låta tonerna "vila" något taktslag. Men det framgår förhoppningsvis.
Hoppas detta kan ge nå´t....
/Asti
Bra video som visar hur du plockar!
Jag har försökt lite igår men undrar om jag kommer fixa det. Inte helt enkelt att lära gamla fingrar hitta... 
Finns det en eller två varianter som ditt spel utgår ifrån, nån renodlad variant, som man kan öva på från grunden innan man lär sig att blanda flera varianter?
Jag lyckas inte hitta vad eller var men undrar om en del i helheten är tummens vandring på två strängar samtidigt med tre fingrars vandring på tre ljusare strängar?
Grunden i mitt fingerspel är mest enligt den första av de tre video-snuttarna,fast ungefär dubbelt så fort.
Den andra videon var ju en 3/4-dels variant... Oftast är fingerpicking-låtarna 4-takt.
Jag kommer inte på något mer råd just nu, utan det är nog bara att öva.
Ett tips är att man kan hoppa över ett "plock" någon gång ibland både för variationens skull eller om det går för fort.
Om det blir någon mer träff i "Gula villan" skulle jag kunna komma och visa.
Kör hårt!
/Asti