Forum > Demolåtar
Bjurte - Melancholia (Pianosound Flipp el. Flopp??)
bjurte:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.03.2013, 14:28:42 ---Är det The Giant på den här? (Tyckte mig se den pluggen nämnas ovan!)
Låter som en väldigt bra grund för sång. Kanske ska du låta dynamiken stegras mot slut (el-guraaaa! :D riff riff riiifff!! ;)
Lite statiskt spel på pianot, låter nästan som du ritat utan att justera velocity på många ställen?
Tycker Alicia låter bättre än den här i klangen, men det är kanske för att jag vant mig vid dess ljud :)
--- Slut citat ---
Jomenvisst är det "Jätten",jag gillar den som Fn... särskilt den tunga metalliska klangen man kan få fram...
Sedan är det nog som du var inne på,den man vant sig med man gillar mest,Alicia funkar nog bättre i stoora Arr,medans¨
Denna verkligen tar plats och brer ut sig ordentligt.
Inte ritat bara 'fingerkliat',men visst är det pillat på,i efterhand... :D
Ang. dynamik och stegringar,det ska bokstavligt talat till både Pukor och Trumpeter,och lite distade gitarrer...
Roffe H:
Mäktigt piano, absolut inte burkigt i mina öron. Fortfarande mycket schyst bakgrund. Gillar detta. :D
/Roffe H
Eddi:
--- Citat från: bjurte skrivet 05.03.2013, 14:52:59 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 05.03.2013, 14:28:42 ---Är det The Giant på den här? (Tyckte mig se den pluggen nämnas ovan!)
Låter som en väldigt bra grund för sång. Kanske ska du låta dynamiken stegras mot slut (el-guraaaa! :D riff riff riiifff!! ;)
Lite statiskt spel på pianot, låter nästan som du ritat utan att justera velocity på många ställen?
Tycker Alicia låter bättre än den här i klangen, men det är kanske för att jag vant mig vid dess ljud :)
--- Slut citat ---
Jomenvisst är det "Jätten",jag gillar den som Fn... särskilt den tunga metalliska klangen man kan få fram...
Sedan är det nog som du var inne på,den man vant sig med man gillar mest,Alicia funkar nog bättre i stoora Arr,medans¨
Ang. dynamik och stegringar,det ska bokstavligt talat till både Pukor och Trumpeter,och lite distade gitarrer...
--- Slut citat ---
Jag visste väl det :lol:
bjurte:
--- Citat från: Eddi skrivet 06.03.2013, 15:33:57 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 05.03.2013, 14:52:59 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jag visste väl det :lol:
--- Slut citat ---
Ammen bara liite.. mesdistade
bjurte:
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 13:15:52 ---Mäktigt piano, absolut inte burkigt i mina öron. Fortfarande mycket schyst bakgrund. Gillar detta. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! Tycker själv det låter bra,men vågar inte lita på skitöronen.. :(
Ska ta tag i denna så fort jag fått filerna och fixat färdigt den andra låten,du vet!! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida