Forum > Demolåtar

Bjurte - Melancholia (Pianosound Flipp el. Flopp??)

(1/8) > >>

bjurte:
Som sagt jag vete fanken,är det för banalt eller ??
Lite på gränsen för en gammal Hårdrockare som jag!!
Men jag vill bli en Synt-Hare som Eddi jag oxo!! :)
Bara ett utkast övergångarna kommer ju filas på om det nu blir någon fortsättning..

Edit :

Ang. HMikes kommentar om "Fet midd och Röra" är det så ??
Själv har jag slagits av vilket skönt Djup och fyllighet i detta piano,enl. mig bland det bästa i PianoVST i min mening..
Men jag är ju ganska gravt hörselskadad så please help me out here,låter det burkigt ???
Här har jag mer fokuserat på just Pianot..
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/PianoMellis.mp3[/mp3]

Jocke:
Den som gillar att sjunga borde älska harmonierna i det lugna partiet. :) Tycker att du ska leta efter bättre stråkar eller ett ljud som inte ens är i närheten av strålar. Leaden i början påminner om ett illa samplat munspelsemulering... tycker du ska tänka dig ett annat ljud där också. I det intensiva partiet tar bassynten en väldig plats och jag är inte säker på ljudet där heller men annars tycker jag här finns en stor potential! :)

MaxB:
Lite för hårt anslag på pianot för att höra till en skräckfilm men det är riktigt skönt, tänker bl.a. på övergången från första delen till den lugnare delen med pad-ljud.
Det mörka (övertonsrika) syntljud som kommer sen (57-83) ligger lite för högt i volym, tycker jag. Sen kommer tanken på en rysare tillbaka - men för det krävs ett mjukare anslag på pianot.

Har du nån shyst text för de lugnare partierna, som borde se dagens ljus (eller nattens mörker måhända)?

Eddi:
Välkommen in i Syntstugan här sitter vi och virkar ihop lite scenarios med justa ljud i bästa knypplingsstil.
Jomenvisst det här kan bli nåt i bästa lusekoftväg - basen lite fööör mycket kanske sedan tycker jag att vid 82 då ska trummor guror och arpeggios in i dubbeltakt då jälar i min lilla låda blir det drag i Syntstugan :lol:

MaxB:
"Syjunta i stugan"
samlingsplatta med det bästa

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion