Forum > Demolåtar
Bjurte - Melancholia (Pianosound Flipp el. Flopp??)
Asti:
Nej, det är inte för banalt! Tycker låten har sköna harmonier!
Kanske att pianoklinket i verserna kunde varit lite mer "flytande"...
Det som jag uppfattar som refräng tycker jag sitter fint med den basiga synthen!
Kanske skulle "refrängen" köra något extravarv på slutet..?
/Asti
Blade Runner:
Mycket fint att bygga på tycker jag!
Gillar pianots enformighet men kanske nått litet "snedsteg" vid slut tampen hade piffat upp det!?
Älskar Alan Person projekt synthen som kommer i ref :wub:
Det finns klart en framtid för denna!!!
bjurte:
Jo jag har någon sorts Hat-kärlek till den mellankoliska harmonin i versen och ni verkar ju godkänna den,så något ska man väl kunna knåpa ihop.
Ang. Arr val av sound etc. så är detta ett tidigt första utkast,jag vet inte själv vart kosan ska styra gällandes tyngd och stil..
Det enda jag är säker på är att pianot ska dominera och att tempot är satt(fanken vad svårt jag har att fixa så här pass slöa saker)
Och sedan till Jocke!
Oscillatorer... Vi snackar Oscillatorer,filter och Pulsvidsmodulation här,Stråkar och samplingar.. hmff.. pyttsan heller..
Sånt fnyser vi Synt-Harar åt.. ;) :D
Det ska inte låta Stråkar,det ska bubba varmt o gött o fett..
Så här låter det med bara ett Piano..
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 19.02.2013, 23:28:35 ---Och sedan till Jocke!
Oscillatorer... Vi snackar Oscillatorer,filter och Pulsvidsmodulation här,Stråkar och samplingar.. hmff.. pyttsan heller..
Sånt fnyser vi Synt-Harar åt.. ;) :D
Det ska inte låta Stråkar,det ska bubba varmt o gött o fett..
Så här låter det med bara ett Piano..
--- Slut citat ---
Gillar pianoversionen... ;-)
Jag menade inte att det var "dåliga samplingar" utan att ljuden påminde lite mycket om det och att du kanske skulle skruva dig bort från de vibbarna...^^ Har själv de där rattarna om än digitaliserade och förpackade i en röd låda... Men jag aktar mig för när jag väl börjar blir jag "lost for days" :rolleyes: :P (Bra låttitel förresten... man kanske skulle göra något av det? B) )
Som sagt - tycker du ska jobba vidare på det här! :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.02.2013, 20:51:26 ---Välkommen in i Syntstugan här sitter vi och virkar ihop lite scenarios med justa ljud i bästa knypplingsstil.
Jomenvisst det här kan bli nåt i bästa lusekoftväg - basen lite fööör mycket kanske sedan tycker jag att vid 82 då ska trummor guror och arpeggios in i dubbeltakt då jälar i min lilla låda blir det drag i Syntstugan :lol:
--- Slut citat ---
Lysande kommentar här Eddi :lol: :lol: :lol:
###########################################
Nåväl,skön ide´Il bjurto.Nynnade med i en improviserad fras.Lyssnade också på piano verren,skön den med men lite fett middle från pianot.Vad åstadkommer denna röra? Har du kollat in Addictives piano plugg,rätt schysst och bra ratta möjligheter.Jag kör den som standalone hemma och ibland i låtar fast med annat sound då..Mera mixvänligt liksom.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida