Forum > Demolåtar

Bjurte - Melancholia (Pianosound Flipp el. Flopp??)

<< < (7/8) > >>

Roffe H:

--- Citat från: bjurte skrivet 06.03.2013, 15:49:00 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 13:15:52 ---Mäktigt piano, absolut inte burkigt i mina öron. Fortfarande mycket schyst bakgrund. Gillar detta. :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tack Roffe! Tycker själv det låter bra,men vågar inte lita på skitöronen.. :(
Ska ta tag i denna så fort jag fått filerna och fixat färdigt den andra låten,du vet!! ;)

--- Slut citat ---

Oh yes, I know  B)
/Roffe H

Jocke:
Ser fram emot den spännande fortsättningen!^^

Altsax:
Mesdistat!!!
 :lol:

Dessa norrlänningar, det räcker inte med
Mes-Ost eller
Mes-Smör
utan nu ska de ha
Mes-dist också  :wub:
Jomenvisst! Nått ska det ju smaka, så då kan de ju lika gärna smaka gott  :D

Emulator:
Gillar verkligen harmonierna i pianot.

Däremot låter det överkomprimerat när du hamrar med vänsterhanden, ljudet blir rätt trist. Lite statiskt spelat, inget naturligt sustain på ensamma toner. Låter nästan iklickade på något sätt.

Syntharna senare låter för mig alldeles för mycket som klassisk reverbdrypande japanpreset. Skulle önskat något lite mer eget, lite råare, lite mer äkta. (jaja, bara en riktigt inbition idiotsynthare kan nämna ordet äkta i dessa sammanhang).

Ta ljuset, filtrera, dista, skita ner och gör något eget. Nu blir det för mycket "välja bra preset och spela in". INget fel i det, men det är så det kommer in i mina öron, som gammal övervintrad syntfåne.

Bra låt annars!

bjurte:
Fyy Fanken för Mes-smör/ost... :wacko:
Mes o mes!! Dist skare bli i alla fall,kanske mer likt "Toto-Hold the line" riffet som synkar med Pianobasen!

EMU : Svårt med Piano,har aldrig spelat det förut,bara typ Orgelmackor och Synth-Padar,men övas det gör det.. ;)
Det här var ju bara ett tidigt utkast,har nog lyckats skrufva till det lite mer dynamiskt nu,men det får ni vänta med tills jag kommit lite längre.
Synthen däremot,jasså den föll inte herrn på läppen ?? Själv gillade jag det där 'bubbliga' i soundet,men jag kanske får pilla lite till då ?
Men elak och distad,njae.. Kanske inte den här låten,vill ha den som vanillj,krämig och söt och Wunderbaar... :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion