Forum > Demolåtar
Eddi - utkast2
bjurte:
Lysande Sickan Lysande... :rolleyes:
"Charles-Ingvar om jag får be".. :angry:
Eddi Har en plan...
Kan bli bra..
Ps.. Jag ska oxo bli synt-hare när jag avslutat Resnac-tjaffset B)
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.02.2013, 01:22:57 ---Wernis nu var du snabb att dra tillbaka ditt utkast - men lägg inte upp det igen för andemeningen var ju inte att kopiera det du gjorde utan snarare få en input hur man kan dra denna vidare. Trummorna du gjorde var helt suveräna likaså guran i början. Egentligen vore det ju bäst om du gjorde hela guragrejen men jag vill i alla fall försöka med mina ursprungliga idéer som jag har i huvudet. Så trots att jag inte hann kopiera ner din snutt så gav det mig en hel del att tänka kring, Bra så :D
Går allt åt fanders så kanske jag knackar på din dörr längre fram för du har verkligen rätta beatet för sånt här.
--- Slut citat ---
Kul att kunna inspirera! :D
Asti:
Jag fick också vibbar av Jönsson-ligan ganska tidigt i låten, men så efterhand
utvecklade den sig till en spännande låt med lite oväntade harmoniföljder och sköna inslag.
Blir intressant att följa hur den utvecklar sig!
/Asti
Eddi:
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.02.2013, 13:57:50 ---Snyggt Eddi, deckartemat finns där...gillar "porlandet" som kommer in vid ca 30 samt när du bryter för lite piano vid ca 90 (tror jag). Snygga harmoniväxlingar. Ska bli spännande att följa. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Roffe. Hönger inte riktigt med på dina tidsangivelser men de är nog bra. Ny värre uppe. Tack för lyss o tyck Roffe :D
--- Citat från: bjurte skrivet 18.02.2013, 14:31:52 ---Lysande Sickan Lysande... :rolleyes:
"Charles-Ingvar om jag får be".. :angry:
Eddi Har en plan...
Kan bli bra..
Ps.. Jag ska oxo bli synt-hare när jag avslutat Resnac-tjaffset B)
--- Slut citat ---
Det finns en jäkla massa syntljud där ute som måste tas om hand. Tack för lyss o tyck Bjurten :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.02.2013, 14:54:00 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 18.02.2013, 01:22:57 ---Wernis nu var du snabb att dra tillbaka ditt utkast - men lägg inte upp det igen för andemeningen var ju inte att kopiera det du gjorde utan snarare få en input hur man kan dra denna vidare. Trummorna du gjorde var helt suveräna likaså guran i början. Egentligen vore det ju bäst om du gjorde hela guragrejen men jag vill i alla fall försöka med mina ursprungliga idéer som jag har i huvudet. Så trots att jag inte hann kopiera ner din snutt så gav det mig en hel del att tänka kring, Bra så :D
Går allt åt fanders så kanske jag knackar på din dörr längre fram för du har verkligen rätta beatet för sånt här.
--- Slut citat ---
Kul att kunna inspirera! :D
--- Slut citat ---
Jepp guran kommer jag inte ihåg mer är att det var skitbra i början får inte till det ikväll med någon - har fixat till trummorna i SD något men det kan bli bättre Tack W :D
--- Citat från: Asti skrivet 18.02.2013, 22:18:21 ---Jag fick också vibbar av Jönsson-ligan ganska tidigt i låten, men så efterhand
utvecklade den sig till en spännande låt med lite oväntade harmoniföljder och sköna inslag.
Blir intressant att följa hur den utvecklar sig!
/Asti
--- Slut citat ---
Väldigt vad alla kan sim Jönssonligan fick själv jaga fram den och jovistt ett nära släkte på nåt sätt men alltså inte avsiktligt.
Tack för lyss o Tyck Asti :D
Ny verre i trådhuvudet med inte allt för många förändringar dock.
Angrod:
Snygga och suggestiva harmonier. Ljudbilden är lite diffus och distar lite grand. I alla fall i mina lurar. Mer åt signaturmelodihållet än åt en "kioskvältare". Men det är väl meningen? Basen är väldigt 80-tal! Vidareutveckla den gärna och ha den färdig för någon retro-serie på TV! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida