Forum > Demolåtar
Eddi - utkast2
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2013, 16:25:18 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 17.02.2013, 15:50:19 ---Skulle vilja göra en "pad" av en massa gitarrer... B)
--- Slut citat ---
Häftigt testa gärna :)
--- Slut citat ---
Du är nog färdig innan jag ens hinner börja... ska spela in ett gäng i veckan och har riggat idag...:)
Eddi:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 17.02.2013, 16:45:36 ---Hehe, helt klart en TV-deckare. Man blev ju riktigt sugen att börja kolla på serien nu. :D
Kan bli riktigt intressant och spännande framöver.
--- Slut citat ---
Tack för örat BluesBoy :D
--- Citat från: equality skrivet 17.02.2013, 17:53:05 ---Deckaraktigt som sagt. Fantasifullt. Snygga pianoarpeggion (lite hårt kvantiserat?). Aningen påfrestande okatavbas men kanske genretroget.
--- Slut citat ---
Deckare igen haha tja kanske det. Pianot är faktiskt spelat och sedan tillrättat med Q och då blir det ju exakt även om jag hör några nötter som jag inte hann med riktigt. Basen kanske ska ändras på nåt sätt. Tack för lyss och tyck EQ :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.02.2013, 18:08:54 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2013, 15:13:33 ---Jag hörde mer svepande gitarr i huvudet men din inledning mellan 14 och 25 var helt perfekt sedan blev det lite mindre och plockigt som iofs var bra men där vill jag ha mera. Snyggt jobb med trummorna förresten vad kör du med där?
--- Slut citat ---
ok.
Fillade lite med Superior Drummer.
--- Slut citat ---
Ok det tänker jag försöka kopiera på nåt sätt nuvarande version är EZ. Guran gav idéer så stort tack för det W :D
--- Citat från: Jocke skrivet 17.02.2013, 18:26:31 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2013, 16:25:18 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 17.02.2013, 15:50:19 ---Skulle vilja göra en "pad" av en massa gitarrer... B)
--- Slut citat ---
Häftigt testa gärna :)
--- Slut citat ---
Du är nog färdig innan jag ens hinner börja... ska spela in ett gäng i veckan och har riggat idag...:)
--- Slut citat ---
Haha ja kanske det men tack för idén. :D
Alatar:
Sjust låtidee! Påminner mig om tidig datorspelsmusik. Snygga melodier och melodiövergångar.
Just nu saknas någon spänningshöjdpunkt, som låten bygger upp till.
Eddi:
--- Citat från: Alatar skrivet 17.02.2013, 20:25:20 ---Sjust låtidee! Påminner mig om tidig datorspelsmusik. Snygga melodier och melodiövergångar.
Just nu saknas någon spänningshöjdpunkt, som låten bygger upp till.
--- Slut citat ---
Jepp du har rätt men det är ju bara ett utkast än så länge, som jag beskrev tidigare soppan tog slut och jag behövde lite input från sköna människor som vet hur en slipsten ska dras och det har jag fått. Tack för lyss o tyck Alatar :D
Wernis nu var du snabb att dra tillbaka ditt utkast - men lägg inte upp det igen för andemeningen var ju inte att kopiera det du gjorde utan snarare få en input hur man kan dra denna vidare. Trummorna du gjorde var helt suveräna likaså guran i början. Egentligen vore det ju bäst om du gjorde hela guragrejen men jag vill i alla fall försöka med mina ursprungliga idéer som jag har i huvudet. Så trots att jag inte hann kopiera ner din snutt så gav det mig en hel del att tänka kring, Bra så :D
Går allt åt fanders så kanske jag knackar på din dörr längre fram för du har verkligen rätta beatet för sånt här.
Roffe H:
Snyggt Eddi, deckartemat finns där...gillar "porlandet" som kommer in vid ca 30 samt när du bryter för lite piano vid ca 90 (tror jag). Snygga harmoniväxlingar. Ska bli spännande att följa. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida