Forum > Demolåtar
Eddi - utkast2
Eddi:
Nu var det ju ett tag sedan jag skrev nån låt men idag blev det liksom ett utkast i form av en prog i Banks anda. Jag har inte en aning vad som kan hända med den men det vore kul att få höra lite inputs om vad som gillas eller inte gillas. Jag kan höra gitarrer här nånstans men det är inte preciserat om man säger så.
Ett andra utkast med andra trummor andra syntar annat piano men i stort sett det samma tyck gärna till:
Blade Runner:
Först fick jag signatur melodin ifrån Jönsson ligan,,, (älskar den) sen kom DM´s Christmas Island i huvudet som låter falskt men e´rätt (tydligen eftersom MUTE släppt den på singelbaksida).
E´det rätt efter 30? Eller bara jag som tat nån öl för mycket?
Annars, like what it can be (bumble bee)
Bribedant:
Helt klart finns det något harmoniskt spännande under syntbasen. Associerade lite fritt... tänk 9/8 takt...typ :D
Undrar om ezdrummer har 9/8 delars groove's..? hmm, måste kollas upp
MaxB:
Här finns ingredienser som gör sig bra i en mix som även skulle passa i en deckare. Jag skulle vilja att du byter ut nuvarande padljud i mono mot ett i stereo.
Wernborg:
Verkligen svensk åttiodalsdeckare. Jönssonligan, Hassel etc. Tror det kan bli hur bra som helst. Jobba på. Kanske en annan bas. Lite mer lågmäld, lite puttrande arpeggio kanske. Å lite åttondelsplock på rent Depeche-ig gitarr. Gött!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida