Forum > Färdiga produktioner
Rigge Blues Band - Ain't No Way
MaxB:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 16.02.2013, 12:08:38 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2013, 11:48:54 ---Skönt spel och sjavascript:void(0);könt att lyssna på.
Hur var det med pukorna till vänster och höger om PA:at, trummis med långa armar? B)
Ska du lägga in pukorna närmare mitten, när du samtidigt plockar fram ljudet från kicken på trummorna, i nästa version?
Hur många musiker är det, tre som gör fyras jobb? Saknar ni munspel? Harmonica Mike på KR kanske vill förgylla, om ni så önskar och frågar honom?
--- Slut citat ---
Haha, jo, trummisen är lång som f-n. :D
Nä, skämt åsido, det är ett medvetet val. Experimenterar med LCR-mixning.
Yup, vi är en trio så allt extra som hörs är "fusk".
Som jag skrev tidigare till Mike, skall jag absolut ha honom i åtanke. Kanske till och med borde kasta in lite trynorgel på Honey Hush. Skulle sitta fint.
Vi stämmer dock ned ett halvt tonsteg, så jag hoppas han har hela arsenalen tonarter. ;)
--- Slut citat ---
Annars kan han eller ni säkert pitcha upp eller ner ert för att ha rätt tonart till munspelet för att sen pitcha sitt munspel åt andra hållet för att det ska stämma.
Så har jag pitchat ner en av mina låtar innan Roffe la saxofon i tonarten B, sen pitchade jag upp hans saxofon till A innan jag la in den i låten.
Om den här kommer gå i G, tror jag nog HM har ett C-munspel (som passar bäst i G-blues).
Jocke:
Det här är sanslöst bra! :) Tänkte inte heller precis på att bastrumman "saknas" innan jag läste det... Mycket gitarr blir det och det är mästerligt spelat! :wub:
BluesBoy:
--- Citat från: Jocke skrivet 16.02.2013, 12:20:55 ---Det här är sanslöst bra! :) Tänkte inte heller precis på att bastrumman "saknas" innan jag läste det... Mycket gitarr blir det och det är mästerligt spelat! :wub:
--- Slut citat ---
Många tack och bock. :)
Man blir riktigt rörd.....
Tokai:
Snyggt som attan. En hel det Clapton där med Bluesbreakers.
Lite lustiga markeringar på ettan, men ska väl så vara eftersom det är så medvetet gjort.
Men det är ett stort hål i mitten, måste fyllas ut. Orgel kanske eller en kompgura. Pianot ligger rätt i volym om vi snackar 60-tal.
Skönt att höra!
Eddi:
Sjuuuukt bra - eller har jag sagt det tidigare kanske - nåja det förtjänas att säga fler gånger - sjuuukt bra detta :D
Håller helt med om liknelserna med John Mayall!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida