Forum > Färdiga produktioner

Rigge Blues Band - Ain't No Way

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Detta är sjuuukt bra. Möjligen att man kan fingra på mixen lite upp med kagge och piano kanske lite mer tryck i voxen men delarna som finns där är 5-stjärninga allihopa. Känner inte till orginalet men har svårt att tänka mig att det är bättre - kanon Bluesboy :D

Angrod:
Härligt drag i den här "Manage á trois". Basen spelas av en energisk och skicklig basist. Gitarr-solona lite åt Alvin Lee hållet (en gitarisst jag avgudar). Trumpetaren kunde inet gjort mycket mer än trampat lite hårdare på kicken eller bytt till vispar på trummorna. Kul och skönt sound! Ljudbilden ligger lite snett i rummet. Dock förlåtligt med en så bra och kompetent utförd låt. Duger alldeles utmärkt som ett experiement!  :D

BluesBoy:

--- Citat från: Angrod skrivet 16.02.2013, 01:22:32 ---Härligt drag i den här "Manage á trois". Basen spelas av en energisk och skicklig basist. Gitarr-solona lite åt Alvin Lee hållet (en gitarisst jag avgudar). Trumpetaren kunde inet gjort mycket mer än trampat lite hårdare på kicken eller bytt till vispar på trummorna. Kul och skönt sound! Ljudbilden ligger lite snett i rummet. Dock förlåtligt med en så bra och kompetent utförd låt. Duger alldeles utmärkt som ett experiement!  :D

--- Slut citat ---

--- Citat från: Eddi skrivet 15.02.2013, 23:57:46 ---Detta är sjuuukt bra. Möjligen att man kan fingra på mixen lite upp med kagge och piano kanske lite mer tryck i voxen men delarna som finns där är 5-stjärninga allihopa. Känner inte till orginalet men har svårt att tänka mig att det är bättre - kanon Bluesboy :D

--- Slut citat ---
Wow! Tack för de snälla orden. Glädjer en gammal bluesgtok. :)
En fråga bara, Angrod: Ligger snett i rummet? Hur menar du då? Väger det över i vänster el. höger kanal?

MaxB:
Skönt spel och skönt att lyssna på.

Hur var det med pukorna till vänster och höger om PA:at, trummis med långa armar?  B)
Ska du lägga in pukorna närmare mitten, när du samtidigt plockar fram ljudet från kicken på trummorna, i nästa version?

Hur många musiker är det, tre som gör fyras jobb? Saknar ni munspel? Harmonica Mike på KR kanske vill förgylla, om ni så önskar och frågar honom?

BluesBoy:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2013, 11:48:54 ---Skönt spel och sjavascript:void(0);könt att lyssna på.

Hur var det med pukorna till vänster och höger om PA:at, trummis med långa armar?  B)
Ska du lägga in pukorna närmare mitten, när du samtidigt plockar fram ljudet från kicken på trummorna, i nästa version?

Hur många musiker är det, tre som gör fyras jobb? Saknar ni munspel? Harmonica Mike på KR kanske vill förgylla, om ni så önskar och frågar honom?

--- Slut citat ---
Haha, jo, trummisen är lång som f-n. :D
Nä, skämt åsido, det är ett medvetet val. Experimenterar med LCR-mixning.
Yup, vi är en trio så allt extra som hörs är "fusk".

Som jag skrev tidigare till Mike, skall jag absolut ha honom i åtanke. Kanske till och med borde kasta in lite trynorgel på Honey Hush. Skulle sitta fint.
Vi stämmer dock ned ett halvt tonsteg, så jag hoppas han har hela arsenalen tonarter. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion