Forum > Färdiga produktioner

Rigge Blues Band - Ain't No Way

<< < (4/5) > >>

Angrod:

--- Citat från: BluesBoy skrivet 16.02.2013, 11:33:04 ---
Wow! Tack för de snälla orden. Glädjer en gammal bluesgtok. :)
En fråga bara, Angrod: Ligger snett i rummet? Hur menar du då? Väger det över i vänster el. höger kanal?

--- Slut citat ---
Tycker att instrumenten ligger lite för brett i rummet. Speciellt basen ligger lite mer i vänster än höger. Det kan bero på min gamla hörselskada. Tyckte det fast jag utförde tricket att vända på hörlurarna. Det finns måhända olika teorier om detta, men det gör att man tycker att resten ligger åt andra hållet. När du jobbar med så få instrument, så har du inget att kompensera det med. Kanske därför så många saknar "kicken"?

BluesBoy:
Hmm, intressant. Tack för förklaringen.
Tycker själv inte att basen ligger mer till vänster, men å andra sidan kan det ju vara jag som inte hör "rätt" heller. ;)
Basen borde inte kunna ligga åt något håll då jag har den centrerad i spåret, endast 1 kanal bas (och basen är lajnad).
Kan ju kanske vara så att baskaggen inte ligger 100 i mitten på överhänget och spökar till något?

Eddi: Tack. :)
Tokai: Tack. :) En stilla fundering bara på "om vi snackar 60-tal"? Hur menar du då?

Roffe H:
Gillar både blues och er tolkning  B) som många redan sagt sjuuukt bra!  :D
/Roffe H

BluesBoy:
Tack så mycket, Roffe. Diggar ditt saxspel. ;)

Harmonica mike:
På A svarar jag B som i blues  :)

Ni förgyller detta forum och för mig är det här musik för själen.Lyssnade via monitorer och det lät kalas.
Framförandet glider in som en av de tre bästa jag har hört på KR 2013.

I LIKE

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion