Forum > Demolåtar

Rattlesnake - tredelad figur (version 2)

<< < (5/5)

Alatar:
Det är vackra melodier, men jag saknar "röda tråden". Det låter liksom lite för "tomt" tycker jag.

Eddi:
Kul att följa och senaste versionen är bättre följsam än den första. Tycker damerna har för hög volym emellanåt. Inte min bag som man säger och har inget vettigt att komma med men det är kul att lyssna ändå.

Marruschkka:
Lyssnade nu och det låter mer enhetligt nu med de 3 partierna. Voxen känns naturligare.

Jag tror jag går och mediterar nu :P ;)

Skönt!

/Marre

Rattlesnake:

--- Citat från: equality skrivet 17.02.2013, 18:04:37 ---Vackert med fagott och harpa. Ger "tyngd" åt stycket. Inte helt min genre. Låter kompetent och yrkesskickligt hela vägen så vitt jag kan bedöma.

--- Slut citat ---

Tack för det, equality. Är väl ute och tassar i marker jag inte normalt brukar vara i, men roligt är det.

--- Citat från: Alatar skrivet 17.02.2013, 18:59:06 ---Det är vackra melodier, men jag saknar "röda tråden". Det låter liksom lite för "tomt" tycker jag.

--- Slut citat ---

Hej Alatar,
Ja, det började som en improviserad lek med harpa, sedan ett par idéer som jag dessförinnan hade gnolat in på diktafon. Så de tre styckena har ingen röd tråd mera än att de spelas av samma instrument. Det blir ju en annan sak när man avsiktligt komponerar delarna så att de ska höra ihop. Som jag gjorde här:

Tack för lyssning och kommentar!

--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2013, 19:13:00 ---Kul att följa och senaste versionen är bättre följsam än den första. Tycker damerna har för hög volym emellanåt. Inte min bag som man säger och har inget vettigt att komma med men det är kul att lyssna ändå.

--- Slut citat ---
Hej Eddi,
antar att du menar damerna i del ett? De finns ju i del tre också, men då ihop med herrar. Ska försöka fila lite till och lägga upp en version 2.1. Tack för lyssning och kommentar!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.02.2013, 20:56:45 ---Lyssnade nu och det låter mer enhetligt nu med de 3 partierna. Voxen känns naturligare.

Jag tror jag går och mediterar nu :P ;)

Skönt!

/Marre

--- Slut citat ---

Tack Marre, kul att höra.  :)

Dividend:
Jag tycker i och för sig att det kanske blev lite väl utslätat nu. Det händer ju "mer" i den förra versionen, även om övergångarna är lite brutalare.

Om du har tid och ork så kunde ha testat att långsamt överföra mellan de tre olika delarna.

Annars håller jag med övriga.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion