Forum > Demolåtar

Rattlesnake - tredelad figur (version 2)

(1/5) > >>

Rattlesnake:
Blev inspirerad av Dividends kvartetter och Guranos minimalistiska filmmusik att göra något i det lilla formatet. Lekte lite, lät intuitionen styra och det blev ett stycke för den udda sättningen harpa, fagott och kör.  :)

Gjorde två stycken till. Körernas sammansättning varierar, tonarterna skiljer sig, taktarterna också. Men det känns ändå som de hör ihop, samma känsla. Tycker jag - vad tycker ni?
Total längd: 7:23

Ja, såga på om allt.

Delarna heter förresten

Ad caelum
Credo sanctus in gloria
Lumine origin

Ska det va pretto så ska det!  ;)

2012-02-15
På Dividends inrådan har jag transponerat ned del två. Tidigare gick styckena i Am/Adur - Dm/Ddur och Hm, nu är de i en mer naturlig följd i Am/Adur -Am/Adur-Hm. Del två blev mörk i karaktären, ovant men kanske inte fel.

Har försökt få till dynamik i körerna på del ett och del två, samt försökt få fagotten lägre och jämnare i anslaget på del ett. Hoppas det blev bättre!

Harmonica mike:
Tjena.

Längesedan jag såg dig i mina trådar och längesedan jag såg en rattle demo  :) Så för att bryta isen så lyssnar jag och skriver  :P :D

Fagotten låg något högt i volym mot slutet där på första delen.

Andra delen,där tycker jag kördelen ligger lite högt i volym.

I tredje delen är du hemma volymmässigt.

################################

Tre bra delar som väver skönt på något sätt mot varandra.Jag tycker instrumenten låter "the real deal",ruskigt snyggt.Antagligen lurar du oss och har spelat in en liten ensamble hemma i kyrkan  :)
Nåväl,bra lirat och ursnygga ljud som sagt.I rätt stämning hade jag diggat detta.Men jag råkade lyssna på nåt mycket sorgligt strax före och dit når inte detta,vilket inte heller är meningen så missförstå mig inte.Jag lyssnar igen då jag är i lite bättre mood..

Mike

Jocke:
Bitvis fantastiskt vackert! :)

BTW: Vad heter fagott på engelska...?

Altsax:

--- Citat från: Jocke skrivet 13.02.2013, 12:03:44 ---Bitvis fantastiskt vackert! :)

--- Slut citat ---

:lol: Bassoon

Jocke:

--- Citat från: JosefOhlmerAltsax skrivet 13.02.2013, 15:22:43 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.02.2013, 12:03:44 ---Bitvis fantastiskt vackert! :)

--- Slut citat ---

:lol: Bassoon

--- Slut citat ---

Tack! Kan vara bra att veta liksom...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion