Forum > Demolåtar
Rattlesnake - tredelad figur (version 2)
HasseFX:
Mycket fint :) Skönt filmiskt, varierat och musikaliskt. Instrumenten låter bra var för sig men akustik och avstånd blir lite fel. T ex fagotten (Really Tasty in English) låter långt bort men är då för stark och jag visualiserar den stor som en bas-orgelpipa. Manskören låter riktigt bra, damerna för statiskt (med tanke på hur levande det övriga låter).
Rattlesnake:
Tack HasseFX för din säkra analys. Ska kolla om jag kan balansera fagotten fagotten och få damerna att variera styrkan lite mer. :)
MaxB:
Vid 275 börjar manskören sjunga "Rolig är..." Vid 237 hör jag att nån hostar en gång. Roligt med såna grejer i musiken också. Är det en medveten grej för att förhöja det naturliga med lyssningssituationen? Har lyssnat flera gånger men har svårt att ge nån bra feedback i sammanhanget därför har det inte blivit nån kommentar men nu, sittandes på kyrkbänken på söndagsmorgonen, samtidigt med högmässan, levererar jag en intetsägande kommentar under min lyssning.
Upplever att det är realistiskt som en inspelning från det stora kyrkrummet. Nu ska jag upp i predikstolen och hålla söndagens predikan. B)
Halleluja!
Rattlesnake:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2013, 11:40:50 ---Vid 275 börjar manskören sjunga "Rolig är..." Vid 237 hör jag att nån hostar en gång. Roligt med såna grejer i musiken också. Är det en medveten grej för att förhöja det naturliga med lyssningssituationen? Har lyssnat flera gånger men har svårt att ge nån bra feedback i sammanhanget därför har det inte blivit nån kommentar men nu, sittandes på kyrkbänken på söndagsmorgonen, samtidigt med högmässan, levererar jag en intetsägande kommentar under min lyssning.
Upplever att det är realistiskt som en inspelning från det stora kyrkrummet. Nu ska jag upp i predikstolen och hålla söndagens predikan. B)
Halleluja!
--- Slut citat ---
haha,
Ja, det finns artefakter bland körsamplingarna, det är säkert som... amen i kyrkan. De är inspelade i en inte alltför akustiskt isolerad katedral i San Fransisco, vill jag minnas. Man kan få spännande överraskningar om man transponerar om... Jag hör inte hostningen, men jag har hört bussar i bakgrunden på andra.
De sjunger "Lu-mi- ne", inte "rolig är". ;) Står det i manualen...Hm. :unsure:
Tack för lyssningen.
equality:
Vackert med fagott och harpa. Ger "tyngd" åt stycket. Inte helt min genre. Låter kompetent och yrkesskickligt hela vägen så vitt jag kan bedöma.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida