Forum > Demolåtar

Roffe H - Vintervals (senaste versionen 130216 med nytt slut - färdig?)

<< < (2/4) > >>

Dividend:
Riktigt bra. Det ändrade tempot funkar verkligen bättre!

Mycket J Johansson och dalkullor i denna. Blir en nedtankning (om du tillåter) när du är klar med den. :)

Roffe H:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.02.2013, 10:49:20 ---Riktigt bra. Det ändrade tempot funkar verkligen bättre!

Mycket J Johansson och dalkullor i denna. Blir en nedtankning (om du tillåter) när du är klar med den. :)

--- Slut citat ---

Visst får du tanka ner...vilken version tycker du är bäst, själv gillar jag denna...ska jag förlänga den något eller är den lagom lång. Jag bröt när jag inte tyckte jag hade mer att ge.

Dividend:
Vet inte vilken som är "bäst", båda kan säkert lämpa sig bättre i olika sammanhang.

Men den här känns mer genomarbetad och "färdig" :)

Roffe H:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.02.2013, 23:50:29 ---Lika grymt som alltid. Du har en ton o känsla i saxen som när jag tänker efter ärligt är det snyggast jag hört från någon saxofonist nån gång. Saxar kan gärna vara för påfrestande, eller sura på nåt vis. Ofta kan de störa mer i ljudbilden än de tillför. De gamla jazzvirtuoserna tycker jag ofta är jobbiga, för mycket skalor o teknik.
Det här är absolut det bästa saxlir jag nånsin hört. Så j-a snyggt o tilltalande på nåt vis jag inte kan förklara. Men den här versionen blev för kort...

Skulle du uppträda med saxen o backtrax, och med riktigt bra ljud i PAt skulle nog många bli jäkligt förvånade....

--- Slut citat ---

Tack än en gång Håkan  :)  Tycker att denna version är mer genomarbetad...om jag förlänger den något (om det går) tror jag att jag väljer denna verrre som färdig, vad tror du? Tipsade dig om Ben Webster (min favorit bland saxofonsister) lyssna gärna, han har den där mjuka, känsliga tonen som är värt att leta efter. (en länk finns i den gamla versionen av Vintervals)
/Roffe H

bjurte:
Gillar denna verre väldigt mycket,den är mer "på" och inte så sömnig..
Skitskönt rent ut sagt!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion